/
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

بیش از ۳۳ درصد از مشترکان اردبیلی مشمول پاداش مدیریت مصرف برق شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: بیش از ۳۳ درصد از مشترکان بخش خانگی در استان اردبیل در ۲ ماه گذشته مشمول پاداش مدیریت مصرف برق شدند.
کد خبر : ۵۶۰۷۴

نبض نفت _حسین قدیمی روز پنجشنبه  با اعلام این خبر افزود: سرانه مصرف مشترکان برق خانگی در استان اردبیل در ۲ ماه گذشته بیش از۶ مگاوات کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل اضافه کرد: در ۲ ماه گذشته در مجموع بیش از ۶۰ میلیارد ریال پاداش به مشترکان کم مصرف در استان اردبیل تعلق گرفت و حتی برخی از این مشترکان علاوه بر دریافت قبض رایگان، در قبض آینده نیز بستانکار شده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین در ۲ ماه گذشته ۴۵۲ هزار و ۱۵۰ قبض برای مشترکان خانگی استان اردبیل صادر شده که از این تعداد ۱۴۹ هزار و ۵۵۷ مشترک مشمول دریافت پاداش شدند و نتیجه این صرفه‌جویی تا این لحظه با وجود افزایش میانگین دما نسبت به پارسال، پایداری شبکه برق در استان بوده است.

قدیمی ادامه داد: تیر ماه و مرداد ماه به علت افزایش دما اوج مصرف برق در استان است که امیدواریم مشترکان مشارکت بیشتری در صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف برق داشته باشند.

وی با اشاره به هزینه بالای تولید برق و زمان بر بودن آن، افزود: در صورت اعمال ۱۰ درصد صرفه جویی از سوی مشترکان خانگی می توان بدن هیچگونه مشکلی از پیک بار تابستان با موفقیت عبور کرد.

بیش از ۳۳  درصد از مشترکان اردبیلی مشمول پاداش مدیریت مصرف برق شدند

کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و دریافت پاداش با راهکارهای ساده امکان‌پذیر است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در ادامه گفت: افزایش بی‌رویه مصرف برق این روزها رکوردهای کم‌سابقه‌ای از میزان مصرف رقم زده درحالی‌که با راهکارهایی ساده می‌توان ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کرد و پاداش گرفت.

قدیمی گفت: ساعات اوج مصرف در استان اردبیل ۱۱ صبح تا ۱۷ عصر و ۲۰ عصر تا ۲۳ شب است و امیدواریم هموطنان در این ساعات از روشن کردن و استفاده از لوازم خانگی پرمصرف جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از خاموشی ناخواسته ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر استفاده از مولدهای خود تامین، کنترل میزان مصرف برق و استفاده از نور طبیعی برای تامین روشنایی مورد نیاز، از لامپ‌های ال ای دی استفاده کرده و لامپ های اضافی خود را خاموش کنند.

برای جلوگیری از خاموشی ناخواسته ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر استفاده از مولدهای خود تامین، کنترل میزان مصرف برق و استفاده از نور طبیعی برای تامین روشنایی مورد نیاز، از لامپ‌های ال ای دی استفاده کرده و لامپ های اضافی خود را خاموش کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل بیان کرد: از جمله اقداماتی که به صرفه جویی، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت آن کمک می‌کند استفاده از سیستم روشنایی با بازده بالا ، بکارگیری تجهیزات خانگی و ساختمانی با بازده بالا، بکارگیری کابل‌ها با تلفات کمتر و بکارگیری موتورهای الکتریکی و تجهیزات با بازده بالا می‌باشد.

قدیمی اضافه کرد: استفاده کنندگان از وسایل الکتریکی سرمایشی باید درجه کولر گازی را روی دمای آسایش یعنی ۲۴ و در صورت استفاده از کولر آبی آن را روی دور کُند تنظیم کنند.

وی خواستار تغییر زمان استفاده از جارو برقی، اتو و ماشین لباس‌شویی و ظرفشویی به ساعات غیر پیک بار شد و از مردم خواست برای گذر از اوج پیک بار از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، فر برقی و جاروبرقی در ساعات اوج پیک بار استفاده نکنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل حذف لامپ‌های رشته‌ای، استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی و کم‌مصرف به همراه خاموش کردن لامپ‌های اضافی و وسایل برقی بلااستفاده، استفاده‌ نکردن از روشنایی‌های غیرضرور و خاموش‌کردن لامپ‌های اضافی در منازل و اداره و استفاده از لوازم خانگی با برچسب مصرف انرژی A را از جمله راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق برشمرد.

وی استفاده از نور طبیعی در روز و روشنایی موضعی برای اهداف خاص، خاموش کردن لوازم مصرف‌کننده انرژی مانند رایانه، مانیتور، چاپکر، اسکنر و نمابر به هنگام خروج و پایان وقت اداری و عدم استفاده از هیتر و بخاری برقی، سماور برقی و وسایل الکتریکی حرارت‌زا را از دیگر اقدامات شهروندان برای مدیریت مصرف در زمان اوج پیک بار ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ادامه داد: اعمال این روش‌های به‌ ظاهر ساده علاوه بر کمک بسیار مؤثر به پایداری شبکه برق باعث برخورداری مشترکان از پاداش مدیریت مصرف برق خواهد شد.

قدیمی خواستار رعایت اصول بهره‌وری انرژی و جلوگیری از مصارف مازاد از سوی مشترکان شد و گفت: برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در این فصل بهترین و اقتصادی‌ترین روش صرفه‌جویی، مدیریت و اصلاح الگوی مصرف است.

وی افزود: اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف برق به معنای مصرف نکردن و کاهش رفاه جامعه نیست بلکه صحیح مصرف نمودن و کاربرد منطقی و خردمندانه از انرژی الکتریکی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل اظهار کرد: با پیش بینی‌ها و اقدامات انجام شده و در صورت همراهی و صرفه جویی مردم سال ۱۴۰۲ سالی بدون خاموشی و قطعی برق در استان اردبیل خواهد بود.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل حدود ۶۲۰هزار مشترک برق دارد که ۸۱ درصد آنها خانگی، ۱۲ درصد تجاری، ۴.۵ درصد عمومی و ۱.۹ درصد نیز سایر موارد هستند..

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر