/
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

عملیات اجرایی آبرسانی میان مدت شهر هرسین آغاز شد

عملیات اجرایی آبرسانی میان مدت شهر هرسین با هدف تامین آب پایدار ۵۰ هزار نفر روز پنجشنبه در مراسمی با حضور مسوولان استانی آغاز شد.
کد خبر : ۵۶۰۸۹

نبض نفت _ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این مراسم از اهمیت اجرای این طرح یاد کرد و گفت: در سالیان گذشته آب هرسین به صورت تک‌ منبعی و صرفا از طریق سراب هرسین تامین می‌شد که این امر مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

رضا داوودی با بیان اینکه در سنوات گذشته گاهی آب سراب به دلیل افزایش کدورت دچار افت کیفیت می‌شد، ادامه داد: در سال گذشته با کمبود جدی آب سراب نیز مواجه بودیم و با سختی فراوان توانستیم آب‌ مورد نیاز مردم شهر هرسین را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با پیگیری فراوان نماینده هرسین در مجلس و همچنین پای کار آمدن وزیر نیرو که در سال گذشته بازدیدی از وضعیت سراب داشتند، خوشبختانه آبرسانی میان مدت به شهر هرسین جز ‌پروژه‌های اضطراری وزارت نیرو قرار گرفت و اعتبار هزار میلیارد ریال برای آن اختصاص یافت.

داودی پروژه آبرسانی میان مدت به شهر هرسین را شامل بخش‌های مختلف از جمله حفر و تجهیز هشت حلقه چاه، اجرای خطوط انتقال به طول هفت کیلومتر، ایستگاه پمپاژ و مخزن سه هزار مترمکعبی دانست و اظهار کرد: امروز عملیات اجرایی تعدادی از چاه‌ها و خط انتقال آغاز خواهد شد و بخشی از کارها از جمله حفر یک حلقه چاه، ایستگاه پمپاژ و مخزن نیز از قبل آغاز شده که اکنون پیشرفت بسیار مناسبی دارد.

عملیات اجرایی آبرسانی میان مدت شهر هرسین آغاز شد

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد افتتاح این طرح باشیم و عنوان کرد: با اجرای این طرح آبرسانی، آب مورد نیاز جمعیت ۵۰ هزار نفری شهر هرسین تامین می‌شود و دیگر در نقاط مرتفع شهر نیز مشکل نخواهیم داشت.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان و مدیر عامل شرکت آبفا استان هدف از آبرسانی میان مدت به شهر هرسین را تامین آب پایدار به لحاظ کمی ‌و کیفی و کمک به توسعه پایدار هرسین اعلام کرد.

در ادامه این مراسم نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی نیز از پیگیری‌های جدی که برای اجرای این طرح صورت گرفته یاد کرد و گفت: برای آبرسانی به شهر هرسین هفت بار با وزیر نیرو جلسه داشتیم و یکبار هم بازدیدی از سراب هرسین صورت گرفت.

علی رضایی از وضعیت نامناسب سراب هرسین در سال گذشته یاد کرد که بخش زیادی از آن خشک شده بود و آب به سختی برای مردم تامین شد.

عملیات اجرایی آبرسانی میان مدت شهر هرسین آغاز شد

وی در ادامه از اختصاص ۳۱ هزار میلیارد تومان از سوی مجلس شورای اسلامی به سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی برای جهاد آبرسانی به روستاهای ۳۱ استان کشور یاد کرد و افزود: به هر استان هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و با اجرای این طرح اکثر روستاهای دارای تنش آبی هرسین نیز رفع مشکل خواهند شد.

شهرستان هرسین با حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

منبع:ایرنا 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر