/
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

نصب موفقیت‌آمیز لوله بارگیری پایانه SBM منطقه عملیاتی لاوان

با همت و تلاش کارکنان متخصص شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی لاوان و در شرایط آب و هوایی طاقت‌فرسا، عملیات نصب لوله‌های بارگیری پایانه شناور صادرات نفت خام با موفقیت انجام شد.
کد خبر : ۵۶۱۵۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، با توجه به شرایط سخت آب و هوایی و گرمای بیش از 50 درجه  با تلاش و سختکوشی همکاران عملیات دریایی، تعمیرات مکانیک، تعمیرات زیرآب، HSE و بازرسی فنی و نظارت منطقه، لوله اتصال بارگیری شانزده اینچ (Rail Hose) با موفقیت نصب شده و پایانه SBM منطقه عملیاتی لاوان با ظرفیت کامل آماده صادرات نفت‌خام شد.

در همین راستا رئیس عملیات دریایی منطقه لاوان گفت: در ساعت 9 صبح روز شنبه اول خردادماه پس از پایان موفقیت‌آمیز بارگیری نفت‌خام تانکر صادراتی، در هنگام بستن لنچ ولو لوله Tanker Rail Hose، همکاران متوجه شدند این ولو به‌طور کامل بسته نمی‌شود و عملا جداسازی لوله بارگیری از چندراهه تانکر صادراتی جهت جلوگیری از هرگونه آلودگی نفتی عرشه تانکر یا محوطه دریا به تعویق می‌افتد.

کاپیتان حجت‌اله نسودی افزود: پیرو درخواست همکاران متخصص از ساحل، همکاران تعمیرات مکانیک منطقه به همکاران عملیات دریایی پایانه SBM ملحق شده و پس از اطمینان از تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی اقدام به جداسازی لوله بارگیری از چندراهه تانکر کردند و مشاهده شد که سازه داخلی Rail Hose به‌علت خستگی Fatigue تخریب شده و الیاف و برش‌هایی از آن، فضای چرخش ولو پروانه‌ای را گرفته و مانع از بسته شدن کامل ولو می‌شود.

وی افزود: با تمهیدات لازم برای انتقال لوله آسیب‌دیده به روی شناور، تانکر صادراتی نفت‌خام آزاد و شروع به حرکت کرد و پس از خروج تانکر عملیات جداسازی Rail Hose آغاز شد.

در نهایت پس از انتقال یک شاخه لوله بارگیری کارکرده اما سالم از منطقه کیش به لاوان و آماده‌سازی آن توسط همکاران تعمیرات مکانیک و نظارت بازرسی فنی منطقه، Rail Hose سالم در روز یکشنبه 7 مرداد با موفقیت نصب شده و پایانه SBM منطقه عملیاتی لاوان با ظرفیت کامل آماده صادرات نفت‌خام شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر