/
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ایزوایکو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمرگان و رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ استان به همراه مدیر کل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان و سایر مدیران دانشگاه با حضور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ضمن بازدید از روند پیشرفت پروژه ساخت اولین آمبولانس دریایی کشور نشست مشترکی با مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران ایزوایکو برگزار کردند.
کد خبر : ۵۶۴۲۸

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو نشست مشترک مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو ) با  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان در خصوص بررسی ساخت یک فروند شناور آمبولانس دریایی با حضور مهندس عبدالرسول دریایی مدیر کل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان، دکتر جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر ضربی مدیرعامل شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، دکتر حسین پور رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ هرمزگان و سایر مدیران مربوطه دانشگاه علوم پزشکی و شرکت ایزوایکو در سالن کنفرانس این شرکت تشکیل شد.

دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی کامل از روند پیشرفت پروژه ساخت آمبولانس دریایی و اهمیت بالای کاهش زمان در اتمام و به آب اندازی این آمبولانس دریایی افزود ما ساخت آمبولانس دریایی را وظیفه ذاتی و تعهد ایزوایکو نسبت به استانهای ساحلی کشور به ویژه هرمزگان میدانیم و در تلاشیم تا بتوانیم آمبولانسی با بالاترین سطح کیفی و ایمنی بسازیم. و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نخواهیم کرد.

دکتر ضربی ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های بی دریغ و بی شایبه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان و استاندار هرمزگان افزود امیدواریم با تداوم این حمایتها تمام شهرهای ساحلی کشور را مجهز به  آمبولانس‌های پیشرفته دریایی کنیم. شناورهایی که از لحاظ امکانات و تجهیزات عملا نوعی اورژانس شناور هستند که نام آمبولانس را یدک میکشند.

مدیرعامل ایزوایکو ادامه داد؛ از آنجائیکه این پروژه اولین تجربه ساخت آمبولانس دریایی آلومینیومی در صنعت کشنی سازی کشور بود با چالشها و موانعی روبرو بودیم که با تجربه به دست آمده امید داریم پروژه‌های بعد را با زمان زیر یک سال به سرانجام برسانیم.

دکتر غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اهمیت و اعتماد به تولید داخلی و حمایت از صنعتگران توانمند کشور گفت: دیدگاه ما برای سفارش و ساخت این شناور جامع و آینده نگر هست و اینکه ما برای تولیدات مورد نیاز به شرکتهای خارجی وابسته باشیم خیلی پسندیده نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: رویکرد و سیاست دانشگاه، اعتماد به صنایع داخلی کشورمان است و عقیده داریم در استان هرمزگان و کشور این توانمندی وجود دارد و با جلساتی که با اعضای هیات رئیسه دانشگاه تشکیل دادیم، تصمیم بر این شد که این پروژه توسط صنعتگران داخلی کشور انجام شود.

بالاترین مقام بهداشت و درمان در استان هرمزگان تصریح کرد: 14 جزیره در خلیج فارس وجود دارد که وظیفه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ارائه خدمات درمانی مناسب به مردم شریف جزایرنشین است و بر اساس نیازسنجی که توسط کارشناسان دانشگاه انجام شده است، حداقل به 5 شناور مشابه دیگر مورد نیاز دانشگاه خواهد بود.

دکتر جاودان تصریح کرد: در شناور آمبولانس دریایی در حال ساخت با ظرفیت ۴ تخت بستری بیمار، ۱۲ کابین برای کادر درمان، با سرعت ۲۵ گره دریایی می تواند به ۱۴ جزیره در خلیج فارس خدمات اورژانسی ارائه کند. وی افزود: این شناور به سفارش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با برآورد 32 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه تولید است که توسط متخصصین شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در حال ساخت است که انتظار می رود تا بهمن ماه امسال وارد خط سرویس دهی شود.

مهندس عبدالرسول دریایی مدیر کل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان، ساخت شناور آمبولانس دریایی را هم یک تولید ملی ارزشمند عنوان کرد و هم فرصت بسیار ارزشمندی برای تولیدکنندگانی که در صنعت دریایی فعالیت می کنند دانست و ابراز امیدواری کرد این پروژه با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر