/
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

ارتقای بهره‌وری در صنعت انتقال نفت با بازرسی تجهیزات بر مبنای ریسک

رئیس بازرسی فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای استقرار سیستم بازرسی بر مبنای ریسک (RBI) در تجهیزات صنعت انتقال نفت خبر داد.
کد خبر : ۵۶۷۶۰

نبض نفت-امیرحشمت سیف در تشریح اقدام‌های این واحد در سال گذشته (۱۴۰۱) به اهمیت ارزیابی تجهیزات در صنعت انتقال نفت پرداخت و گفت: سیستم مذکور برای ارزیابی ریسک دستگاه‌ها و تجهیزات ثابت، انجام به‌موقع تعمیرات و روتین‌های مورد نیاز مستقر خواهد شد. به گفته وی، این در حالی است که با تمرکز بر بازرسی‌های فنی مبتنی بر شناسایی ریسک با ممانعت از هدررفت منابع مالی و انسانی این طرح صرفه اقتصادی قابل ملاحظه‌ای به همراه خواهد داشت.
بازدید دوره‌ای از پروژه‌های صنعت انتقال نفت
رئیس بازرسی فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران همچنین به برنامه‌ریزی و انجام بازدیدهای دوره‌ای از همه مراکز انتقال نفت و تاسیسات موجود در ۸ منطقه از مناطق دوازده‌گانه در سطح کشور در طول مدت ۸ ماه منتهی به شهریورماه امسال اشاره کرد و افزود: بازدیدهای دوره‌ای به‌منظور اطمینان از آماده به‌کار و در سرویس بودن همه دستگاه‌های ثابت، دوار، تجهیزات کنترلی و دستیابی به انتقال پایدار و حداکثری نفت خام و فرآورده‌های نفتی در گستره کشور انجام شده است.
سیف تصریح کرد: با توجه به حساسیت این صنعت و اهمیت ارسال ایمن و پایدار مواد نفتی از مبادی تولید به مصرف، بازدید از تأسیسات مراکز انتقال نفت از رویکردها و موضوعات مهمی تلقی می‌شود که به‌صورت مداوم و مستمر با همراهی متخصصان و کارشناسان زبده در حال انجام است.
به‌کارگیری نیروهای جوان و متخصص در اولویت کارها
به گفته وی، بهره‌گیری از نیروهای جوان، متخصص و متعهد در واحدهای بازرسی فنی مناطق و استفاده حداکثری از توان علمی و فنی آنان برای تحقق اهداف تعریف‌شده در صدر اولویت‌های این مجموعه قرار دارد.
ارتقای تخصص اعضای تیم بازرسی براساس استانداردهای ملی و بین‌المللی نفت
رئیس بازرسی فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران بیان کرد: استفاده از دستورعمل‌ها و استانداردهای ملی و بین‌المللی صنعت نفت برای رشد و تقویت بنیه علمی و فنی کارکنان اداره بازرسی فنی و متعاقب آن انجام وظایف بازرسی فنی بر مبنای استانداردهای صنعت نفت به‌منظور پیشگیری از وقوع خرابی و توقف دستگاه‌های موجود در مراکز انتقال نفت از جمله اقدام‌هایی است که در این مدت اجرایی شده است.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر