/
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

مخازن ذخیره‌سازی و پایانه فرآورده‌های نفتی سنگین چابهار در صف بهره‌برداری قرار گرفت

مدیرعامل شرکت اطلس پالایش جی اروند گفت: مخازن ذخیره‌سازی و پایانه فرآورده‌های سنگین و قیر در بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۰ هزار تن قیر تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر : ۵۶۸۲۲

نبض نفت-سعید عباسی با اشاره به اینکه از فعالیت شرکت اطلس پالایش جی اروند زیر نظر صندوق بازنشستگی صنعت نفت حدود دوسال می‌گذرد، گفت: این شرکت با هدف اجرای پروژه‌های متوسط و کلان مجموعه پالایش نفت جی و شرکت‌های زیر مجموعه اهداف و به‌صورت مهندسی، تأمین کالا و اجرا در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی احداث شده است.امسال با توجه به افزایش درصد پیشرفت پروژه‌ها سود این شرکت ۳۵ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه شرکت اطلس پالایش جی اروند ماهیت مهندسی و اجر دارد، افزود: محصول این شرکت تولید و راه‌اندازی ترمینال‌های ذخیره‌سازی و صادرات فرآورده‌های سنگین و کارخانه‌های تولیدی نظیر کارخانه‌های تولید قیر است.
مدیرعامل شرکت اطلس پالایش جی اروند اظهار کرد: سه پروژه کلان این شرکت شامل کارخانه تولید قیر و ذخیره‌سازی آن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بندرعباس با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن انواع قیر در سال که با حضور وزیر نفت افتتاح شده است، مخازن ذخیره‌سازی و ترمینال فرآورده‌های سنگین و قیر در بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۰ هزار تن قیر که در مرحله پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصد است و تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، این پروژه در منطقه استراتژیک چابهار و منطقه مکران قرار گرفته و جزء اولین طرح‌هایی است که در این منطقه به مرحله بهره‌برداری می رسد.
عباسی ادامه داد: پلنت یا کارخانه تولید قیر و ذخیره‌سازی در بندر امام خمینی با ظرفیت تولید ۷۶۰ هزار تن در سال و با حجم ذخیره سازی ۴۰ هزار تن فرآورده سنگین و قیر که در مرحله پیشرفت فیزیکی ۳۶ درصد است و همه عملیات‌های خاکی و خرید کالاهای اصلی پروژه ازسوی شرکت اطلس پالایش جی اروند در حال انجام است و طی ۲۰ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: برای انجام سه پروژه کلان در مجموع ۲۰۰۰ میلیارد و برای پروژه‌های کوچک و متوسط که متمرکز در سایت اصفهان است در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
مدیرعامل اطلس پالایش جی اروند تصریح کرد: مسائل و مشکل‌های پروژه‌ها در نشست‌هایی که صندوق بازنشستگی صنعت نفت به صورت  منظم تحت عنوان شورای عالی پروژه‌ها برگزار می‌کند ارائه و بررسی می‌شود، از این رو در دوسال گذشته با برگزاری این نشست‌ها چالش‌های فنی و حقوقی پروژه‌های شرکت اطلس پالایش جی اروند به راحتی رفع شده است.
عباسی با اشاره به اینکه ماهیت شرکت اطلس پالایش جی اروند پیمان‌کار است ادامه داد: کارفرمای اصلی شرکت نفت جی است و ما براساس پیشرفت پروژه‌ها صورت وضعیت را به این شرکت اعلام می‌کنیم و حاشیه سود شرکت با توجه به این پیشرفت بالا می‌رود.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر