/
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

برگزاری نخستین دوره آموزشی نجات از بالگرد و مهار آتش‌سوزی در مجتمع دریایی ابوذر

در راستای ارتقاء دانش ایمنی کارکنان و آشنایی با دستورالعمل‌های واکنش در شرایط اضطراری سقوط بالگرد، نخستین دوره آموزشی HRFF (Helideck Rescue & Fire Fighting) ، روز چهارشنبه 29 شهریور به مدت 24 ساعت با همکاری دانشکده سازمان هواپیمایی کشوری و با حضور کاپیتان مهدی سیدزاده به عنوان مدرس دوره، در مجتمع دریایی نفت و گاز ابوذر برگزار شد.
کد خبر : ۵۷۰۲۲

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت فلات قاره ؛ در این دوره که با شرکت 20 نفر از کارکنان مجتمع برگزار شد، ابتدا شرح وظایف تیم‌های مختلف واکنش در شرایط اضطراری هنگام سقوط بالگرد مرور و در ادامه نحوه مهار آتش‌سوزی و حمل مصدوم به صورت عملی آموزش داده شد.
از دیگر اهداف این دوره می‌توان به افزایش هماهنگی بین واحدهای اقدام‌کننده در شرایط اضطراری و الزامات سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص آموزش کارکنان جهت نشست و برخاست بالگرد، اشاره کرد.
در پایان این دوره، مهندس دوستداری معاون مجتمع دریایی ابوذر ضمن استقبال از برگزاری چنین دوره‌هایی، خواستار بروزرسانی و افزایش اطلاعات همکاران در زمینه دوره‌های مربوط به HSE شد.
گفتنی است، واحد HSE مجتمع دریایی ابوذر، پیشگام در راستای ارتقاء سطح دانش و فرهنگ ایمنی همکاران، به صورت پیوسته کلاس­های آموزشی هفتگی را در خصوص موضوعات مختلف و الزامات HSE، با حضور همکاران مستقر در مجتمع نفت و گاز ابوذر برگزار نموده، همچنین جهت آمادگی و هماهنگی کارکنان در شرایط اضطراری، اقدام به برگزاری مانورهای تخصصی دوره‌ای می‌نماید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر