/
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد :

ذخیره سازی گاز و توسعه میدان توس؛ دو محور پشتیبان گاز در شمال شرق كشور

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در منطقه عملیاتی خانگیران، تزریق حدود 2 میلیارد متر مکعب گاز در مخزن شوریجه D تا قبل از فصل سرما را پشتوانه با اهمیتی برای تامین سوخت زمستان امسال برشمرد.
کد خبر : ۵۷۰۲۷

به گزارش نبض نفت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، محسن خجسته مهر؛ مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران به همراه مهدی حیدری؛ مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و احسان قاضی زاده هاشمی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه فریمان و سرخس و هیات همراه در این بازدید با اشاره به جایگاه استراتژیک مبحث ذخیره سازی گاز طبیعی اظهار کرد: بر اساس برنامه های ابلاغی از ابتدای امسال روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب گاز و در مجموع حدود 2 میلیارد متر مکعب تا قبل از فصل سرما به میدان خانگیران تزریق شده است و در فصل زمستان روزانه حدود ۱۸ میلیون متر مکعب گاز روزانه بازتولید می شود.
 
خجسته مهر درباره برنامه های آتی در میدان خانگیران برای تداوم و پایداری گاز در شمال شرق کشور تصریح کرد: در مجموع سالیانه ۴ حلقه چاه در بحث حفاری و هم در بحث تعمیر به منظور نگهداشت توان تولید از این میدان صورت گرفته و برای تداوم و پایداری گاز در شمال شرق کشور فعالیت های شرکت در دو محور حفاری‌های متعدد در میدان خانگیران و توسعه میدان گازی توس متمرکز شده است.
 
وی درباره فاز دوم توسعه ذخیره سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه نیز گفت: در فاز دوم توسعه مخزن شوریجه D میزان ذخیره سازی از سطح ۱۲ میلیون متر مکعب به حدود ۲۰ میلیون متر مکعب در روز می رسد. با اجرای این پروژه، سطح برداشت از این میدان گازی از حدود ۱۸ میلیون متر مکعب به حدود ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر