/
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

هزینه‌كرد هزار میلیارد ریالی شركت ملی نفت ایران برای بهسازی جاده مشهد-سرخس

نماینده مردم شهرستان‌های سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص بودجه یک‌هزار میلیارد ریالی شرکت ملی نفت ایران در قالب پیوست اجتماعی برای ایجاد زیرساخت‌های جاده مشهد به سرخس خبر داد.
کد خبر : ۵۷۰۳۸

به گزارش نبض نفت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در بازدید میدانی از منطقه عملیاتی خانگیران به همراه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تقدیر از معاون وزیر نفت برای حضور در این منطقه، گفت: شرکت ملی نفت ایران در دور نخست سفر رییس جمهوری در قالب پیوست اجتماعی، یکهزار میلیارد ریال برای جاده مشهد-سرخس تخصیص داده و بخش عمده آن در سال گذشته و بخشی نیز امسال پرداخت شده که برای ساخت پل و تونل های این جاده اختصاص یافته است.
وی افزود: با اتمام پروژه مردم شریف شهرستان سرخس و کارکنان خدوم شرکت های ملی نفت و گاز در این منطقه از مواهب آن بهره مند خواهند شد.
این نماینده مجلس با تقدیر از مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی برای پیگیری طرح و پروژه‌های ملی اظهار کرد: با توجه به اینکه جنوب کشور کانون تولید نفت و گاز است، حضور معاون وزیر نفت درشمال شرق کشور جای تقدیر و تشکر دارد. همچنین از برکات این سفر می توان رسیدگی به مشکلات کارکنان منطقه عملیاتی خانگیران و قول مساعد برای حل آنها را نام برد.

* بهره‌برداری از ۷ مدرسه با حمایت شرکت ملی نفت ایران
وی از اتمام و بهره برداری هفت مدرسه در شهرستان سرخس با اعتبار بودجه از سوی شرکت ملی نفت ایران خبر داد و در رابطه با موضوع ریزگردها و فرایند مهارآن تصریح کرد: از مهمترین پروژه زیست محیطی در این منطقه می توان به مهار ریزگردها اشاره کرد که با توجه به مصوبات دوره دوم سفر ریاست جمهوری، بخشی از این اعتبار از طرف شرکت ملی گاز و سهم عمده آن از سوی شرکت ملی نفت ایران در نظر گرفته شده است که در آبان ماه امسال و با همکاری وزیر نفت، اعتباری در حوزه پیوست اجتماعی و با اجرای سازمان منابع طبیعی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان اختصاص می‌یابد.
 قاضی‌زاده هاشمی از شناسایی ۶ هزار هکتار کانون‌های بحرانی ریزگردها خبر داد و افزود: کانون‌های بحرانی در حدود ۶ هزار هکتار مشخص شده و فاز مطالعاتی طبق جدول زمانبندی شده در استانداری خراسان نیز به اتمام رسیده است. تا کنون نیز در دو مرحله  ۱۴۰ میلیارد ریال و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص یافته و طی امسال و سال آینده تزریق اعتبار در قالب پیوست اجتماعی صورت خواهد گرفت.
براساس این گزارش، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با هدف بازدید از روند تولید گاز در منطقه عملیاتی خانگیران و عملیات آغاز  توسعه میدان گازی توس، شنبه، اول مهرماه به استان خراسان رضوی سفر کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر