/
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
به موجب اجرای طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌های تأسیسات گردشگری انجام شد

قدردانی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از وزارت نفت

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تلاش مجموعه‌ وزارت نفت به‌ویژه شرکت ملی گاز در اجرای طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌های تأسیسات گردشگری و هتلی کشور قدردانی کرد.
کد خبر : ۵۷۱۲۱

به گزارش نبض نفت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آستانه روز جهانی جهانگردی (پنجم مهرماه) و به مناسبت آغاز هفته‌ گردشگری طی نامه‌ای از تلاش مجموعه‌ وزارت نفت به‌ویژه شرکت ملی گاز ایران در اجرای طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌های تأسیسات گردشگری و هتلی کشور که بی‌شک موجب کاهش مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری و توسعه‌ گردشگری سبز کشور می‌شود، قدردانی کرد.
شایان ذکر است افزایش هزینه حامل‌های انرژی خصوصاً گاز موجب بالا رفتن هزینه هتلداران شده بود و هتلداران نیز برای جبران این هزینه‌ها تصمیم به افزایش نرخ گرفته بودند. اعتراض آنها به این موضوع موجب شد وزارت میراث فرهنگی پیگیر افزایش نرخ حامل‌های انرژی در تأسیسات گردشگری و اقامتی شود.
پیرو اقدامی که شرکت ملی گاز ایران در خصوص راه‌اندازی طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها انجام داد، وزارت میراث فرهنگی به وزارت نفت پیشنهاد داد تأسیسات گردشگری به‌خصوص هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها بتوانند مشمول این طرح شوند و از مزایای آن استفاده کنند.
 وزارت میراث فرهنگی به این جمع‌بندی رسید که اگر مراکز اقامتی بتوانند مشمول این طرح شوند، شاید با صرفه‌جویی ناشی از استقرار این طرح، هزینه تمام‌شده گاز مصرفی کاهش یابد. این پیشنهاد به وزارت نفت ارسال و خوشبختانه با دستور موافق وزیر نفت و همکاری شرکت ملی گاز ایران مواجه شد. به همین جهت با توجه به اینکه ماهیت واحدهای گردشگری، خدماتی است و عموم مردم نیز از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند، این اقدام می‌تواند در فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز هم مؤثر باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر