/
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

برگزاری مراسم گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی در شرکت پالایش نفت تهران

مراسم گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی در شرکت پالایش نفت تهران با حضور مدیرعامل و جمعی از بازنشستگان اداره آتش نشانی برگزار شد.
کد خبر : ۵۷۱۸۰

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت پالایش نفت تهران ؛ در ابتدای این مراسم مهندس آرمان فر مدیرعامل شرکت ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مراسمی متفاوت با سنوات قبل با دعوت از پیشکسوتان اداره آتش نشانی، با تبریک روز ایمنی و آتش نشانی بیان داشت: کار آتش نشان قبل از وقوع رویداد یا حادثه آغاز می شود نه در زمان وقوع آن. باید با آمادگی جسمانی و ذهنی بر اساس اصول علمی و دانشی در هر زمان آماده مقابله با بحران بود.
وی افزود: خدا را شاکرم که با تلاش و جدیت همکاران در اداره ایمنی و آتش نشانی شاهد ارتقا سطح کیفی و کمی کارکنان این ادارات هستیم. به طور مثال به لطف خداوند و تلاش بی وقفه و ایثارگرانه نیروهای امداد و نجات و آتش نشانی در حادثه آتش سوزی مخازن در خردادماه سال 1400، اطفاء آتش در کمتر از 26 ساعت صورت گرفت که این مهم مرهون تلاش و مجاهدت آتش نشانان شرکت به عنوان اولین تیم حاضر در صحنه حادثه در درجه اول و تیم های کمک رسان شهری در درجه بعد بوده است. عملیات مهار آتش با مهارت، رشادت و از خودگذشتگی آتش نشانان بدون تلفات انسانی انجام شد که در نوع خود رکوردی تاریخی در صنعت نفت کشور محسوب می شود. بی شک این نتیجه کم نظیر حاصل مهارت در کار تیمی، تعامل خلاقانه، هماهنگی و دلسوزی همکارانم در اداره آتش نشانی و در تعامل با تیم های کمک رسان بوده است. آرمان فر ادامه داد: فرهنگ ایمنی همچون روح حاکم بر سازمان، یک ارزش بنیادین و مؤلفه کلیدی در پیشگیری و کاهش حوادث است که کلیه کارکنان در ایجاد و حفظ آن سهیم بوده و نقش مؤثری دارند. از این رو، ارتقای فرهنگ و افزایش دانش و مهارت ایمنی کلیه کارکنان، مورد تأکید است. وی همچنین ایجاد و توسعه نگرش نظام مند به کلیه فرآیندها از منظر HSE و اعمال ضوابط و استانداردهای HSE در تامین تجهیزات، با اتکا به توان علمی کشور و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان را یادآور شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در خاتمه با ادای احترام به روح شهدای آتش نشان اظهار داشت: همه ما کارمند اداره HSE هستیم. فرهنگ رعایت ایمنی باید سرلوحه کلیه امور قرار گیرد تا با لطف خدا و تلاش دلسوزانه تمامی کارکنان شرکت اعم از ستادی و عملیاتی، شاهد پالایشگاهی امن و ایمن باشیم. ارائه گزارشی از دستاوردهای یک سال اخیر اداره آتش نشانی و بیان خاطراتی از چگونگی کار در پالایشگاه تهران در سال های جبهه و جنگ توسط محمدرضا مرادیان پیشکسوت اداره آتش نشانی شرکت پالایش نفت تهران و تجلیل از تنی چند از کارکنان اداره آتش نشانی و ایمنی از دیگر بخش های این مراسم بود.
شایان ذکر است که تشکیل کارگروه تخصصی آتش نشانی به منظور تصمیم گیری در مورد برنامه های کلان اداره آتش نشانی با استفاده از خرد جمعی، تهیه دستورالعمل جدید جهت تعمیر و نگهداری دیلاج ولوها، تعمیر نگهداری و در سرویس عملیاتی قرار دادن دیلاج ولوهای مخازن قدیم، نوسازی و تعویض سیستم فوم چمبر مخازن، آماده نگهداشت، تعمیرات پیشگیرانه (PM)، بازسازی و بروز رسانی خودروها و تجهیزات آتش نشانی بر اساس NFPA1910 و نظارت بر اجرای قرارداد طراحی خرید، نصب و راه اندازی سیستم اطفا حریق چهار دستگاه خودروی آتش نشانی را می توان تنها به عنوان بخشی از دستاوردهای اداره آتش نشانی شرکت پالایش نفت تهران در یک سال اخیر برشمرد.
گفتنی است آقایان: محمدرضا مرادیان، بهمن آزادی،فریدون بهارلویی، فرشید مرزبان، ایوب میگونی، قاسم اباذری، منصور نوری، محمدرضا شیردخت، عبادالله تیموری، عباس ناظری، اسماعیل فتحی، علی کرد و ابوالقاسم بقرائی به عنوان بازنشستگان و پیشکسوتان اداره آتش نشانی شرکت پالایش نفت تهران در این مراسم حضور داشتند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر