/
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

اجرای پروژه‌های مسئولیت‌ اجتماعی از ملزومات توسعه پایدار است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اجرای پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی از ملزومات توسعه پایدار است و اگر مسئولیت اجتماعی را از توسعه اقتصادی جدا کنیم، چیزی باقی نمی‌ماند.
کد خبر : ۵۷۴۳۲

 نبض نفت -  محسن خجسته‌مهر امروز (دوشنبه، ۲۴ مهرماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه اجرای پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور بین شرکت ملی نفت ایران و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این اقدام‌ها الگوی ارزشمندی را در جامعه تزریق می‌کند، افزود: بیش از آنکه ارزش مادی این اقدام مهم قابل طرح باشد، ارزش معنوی و الگوی چندگانه آن ارزشمند است.
وی ادامه داد: کارهای کوچک می‌تواند گره‌های بزرگی را باز کند.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه بسیاری از مشکلات صنعت نفت به‌واسطه اثرات مثبت فعالیت‌های عام‌المنفعه حل می‌شود، تأکید کرد: اجرای پروژه‌های مسئولیت‌ اجتماعی جزو ملزومات توسعه پایدار است و اگر مسئولیت اجتماعی را از توسعه اقتصادی جدا کنیم، موضوعی باقی نمی‌ماند.
خجسته‌مهر گفت: اجرای مسئولیت اجتماعی زمینه‌ای برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است.
وی با اشاره به اینکه این الگو برای اجرای پویش اهدای بسته‌های آموزشی، از ستاد اجرایی فرمان امام شکل گرفت و چون نیت خوبی بود در کل کشور ترویج شد، افزود: در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به‌دنبال رشد اقتصادی هستیم و اگر نتوانیم این وظیفه را به‌درستی انجام‌دهیم، نمی‌توانیم آینده پایداری متصور باشیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: کسانی که می‌خواهند انقلاب اسلامی را پشتیبانی کنند اکنون در مدارس و در کلاس درس انقلاب اسلامی نشسته‌اند و پشتوانه انقلاب این است که بتوانیم این افراد را در همه زمینه‌ها رشد دهیم.
خجسته‌مهر تصریح کرد: رویکرد وزارت نفت این است که سهم مناسبی در ایفای مسئولیت اجتماعی، کاهش محرومیت و استقرار عدالت و فرصت‌های برابر و مناسب داشته باشد.
وی با بیان اینکه بسیاری از استعدادها در مناطق محروم است و برای شکوفایی آن استعدادها مسئولیم، گفت: با تأکیدهای وزیر نفت هیچ‌گاه ایفای مسئولیت اجتماعی را چرخ پنجم تلقی نکردیم و اولویت آن را همواره همزاد با تولید و توسعه صنعت نفت می‌دانیم.
معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه کل پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت در دولت سیزدهم حدود ۶ هزار پروژه است، افزود: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و متناسب با پروژه‌هایی که اجرا می‌شود شرکت ملی نفت برای پرداخت اعتبار آن اقدام می‌کند.
خجسته مهر ادامه داد: با توجه به آنکه مهارت‌آموزی به ایجاد شغل منجر می‌شود، ادامه داد: از همین رو توجه به ارتقای آموزشی در اجرای مسئولیت‌ اجتماعی صنعت نفت در اولویت قرار دارد.
وی به نتیجه کنکور امسال اشاره کرد و گفت: امسال ۵۰ نفر از افرادی که در قالب پروژه‌های مسئولیت اجتماعی صنعت نفت آموزش دیدند در استان‌های خوزستان و بوشهر رتبه زیر ۱۰۰ و ۲۱۳ نفر نیز رتبه زیر هزار به‌دست آوردند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: توزیع ۱۵۰ هزار بسته در قالب این پویش، نماد و پیامی است که به شکل عمیق در تقویت بنیه علمی و ارتقای آموزش دانش‌آموزان در سراسر کشور گام برداریم.
وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد و معاونت روستایی معاون اول رئیس جمهور، نقش مهم و اثرگذاری در این عرصه داشته‌اند، اظهار کرد: اعتبار اختصاص‌یافته در شرکت ملی نفت ایران برای تأمین نوشت‌افزار دانش‌آموزان محروم، از ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته و نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر