/
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

افزایش کیفیت سوخت در ۹ تا ۱۱ پالایشگاه کشور دنبال می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه راهکار دولت برای کاهش آلودگی هوا برقی‌شدن ناوگان حمل‌ونقل است، گفت: به‌منظور کاهش آلودگی هوا افزایش کیفیت سوخت در ۹ تا ۱۱ پالایشگاه کشور دنبال می‌شود.
کد خبر : ۵۷۶۶۹

 نبض نفت -  علی سلاجقه امروز چهارشنبه (سوم، آبان‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تمهیدهایی که این سازمان برای موضوع آلودگی هوا در ۶ ماه دوم سال برنامه‌ریزی کرده است، اظهار کرد: برای کاهش آلودگی هوا برقی شدن وسایل حمل‌ونقل عمومی در برنامه قرار دارد، همچنین شهرداری تهران حدود هزار دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل تهران اضافه خواهد کرد.
وی افزود: تولید و قرار گرفتن هفت نوع خودرو برقی در چرخه حمل‌ونقل کشور در دستور کار نهاد ریاست جمهوری است و ۱۵۰ ایستگاه شارژ خودرو برقی در شهرهای تهران و کرج احداث شده است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال این تعداد به هزار ایستگاه افزایش خواهد یافت و در شهرهای ساری، تبریز و اصفهان توسعه می‌یابد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه وزارت نفت بر اساس تکالیفش کارهای زیربنایی مهمی را در این حوزه در دستور کار دارد، تصریح کرد: بهینه‌سازی و افزایش کیفیت سوخت از جمله مسائلی است که در ۹ تا ۱۱ پالایشگاه کشور دنبال می‌شود و البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند بازه زمانی و اعتبارهای کافی هستیم.


منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر