/
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
وزیر نفت:

تولید روزانه نفت ایران به حدود ۳.۴ میلیون بشکه رسید/ رشد گروه نفت و گاز افزایشی خواهد بود

وزیر نفت گفت: تولید روزانه نفت از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.
کد خبر : ۵۷۷۹۷

 نبض نفت -  جواد اوجی امروز (چهارشنبه، دهم آبان‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت با بیان اینکه همسو با برنامه‌های افزایش تولید نفت، روزانه حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کنیم، اظهار کرد: در بهار امسال، گروه نفت و گاز رشد اقتصادی بیش از ۱۹ درصد داشته‌اند و رشد گروه نفت و گاز با افزایش بهره‌وری از پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، افزایشی می‌ماند.
وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده از ابتدای این دولت برای افزایش مقدار تولید نفت، گفت: در آغاز به‌کار دولت، تولید روزانه نفت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر نبود، اما خوشبختانه با اقدام‌های وزارت نفت طی ۲۴ ماه گذشته و همسو با طرح‌های افزایش تولید، امروز به رقم تولید روزانه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت رسیده‌ایم. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در بخش‌های مختلف از جمله میدان‌های مشترک و مستقل در خشکی و دریا شاهد افزایش دوباره تولید نفت باشیم.
وزیر نفت تصریح کرد: رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در بهار ۱۴۰۲ به گواه آمارها ۱۹.۸ درصد بوده است، امیدواریم این رشد را به‌صورت مستمر داشته باشیم.
اوجی اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز و افزایش ظرفیت تولید در پالایشگاه‌ها و محصولات پتروشیمی، تا پایان امسال و اوایل سال آینده رشد گروه نفت و گاز صعودی خواهد بود.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر