/
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
با حضور مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و هیات همراه؛

حمل تجهیز سنگین ۲۰۳ تنی طرح NGL خارگ از اهواز به مقصد جزیره خارگ آغاز شد

با حضور مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و هیات همراه، برج بازیافت حلّال (LEAN OIL STILL) با وزن عملیاتی ۲۰۳ تن مربوط به طرح NGL خارگ از محل کارخانه آن در اهواز بارگیری و برای نصب در جزیره خارگ حمل شد.
کد خبر : ۵۸۲۵۹

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، دکتر علیرضا مهدی‌زاده و هیات همراه روز چهارشنبه یکم آذر از کارخانه شرکت رآکتورساز، محل ساخت ظروف و تجهیزات ثابت طرح NGL خارگ در اهواز بازدید کردند.
در این بازدید مراحل حمل برج بازیافت حلّال مربوط به این طرح با وزن عملیاتی ۲۰۳ تن، ارتفاع ۳۷ متر و قطرهای متفاوت ۲.۵، ۳ و ۴ متر، از کارخانه اهواز به جزیره خارگ آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۵ روز آینده به محل نصب برسد.
در همین راستا، تاکنون ۱۳ تجهیز ثابت با وزن عملیاتی بیش از ۸۰۰ تن توسط کارخانه شرکت رآکتورساز در اهواز ساخته و به محل ساخت حمل و نصب شده است.
همه مراحل طراحی، تامین کالا، ساخت، حمل و نصب این برح توسط متخصصان داخلی انجام شده و مواد اولیه نیز در داخل کشور ساخته شده است.
علاوه بر این موارد، ساخت ۱۰ تجهیز سنگین و نیمه سنگین دیگر در کارخانجات اهواز و بندرعباس شرکت رآکتورساز در حال انجام بوده که وزن آنها نزدیک به ۵۰۰ تن است و پیش‌بینی می‌شود این تجهیزات تا پایان سال جاری ساخته و تحویل گردد.
گفتنی است، طرح NGL خارگ با هدف جمع‌آوری و جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت در مشعل، همچنین تبدیل آنها به محصولات ارزشمند توسط سرمایه‌گذار پروژه در حال انجام است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر