/
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

گشایش ۱۷۵ میلیون یورو ال سی با طرف چینی برای تامین مالی نیروگاه مازندران

وزیر اقتصاد گفت: یکی از پروژه‌های عقب افتاده استان مازندران، تامین مالی نیروگاه بود که ۱۷۵ میلیون یورو ال سی مربوط به این پروژه با طرف چینی گشایش شده و به زودی با اولین واریزها وارد فعالیت اجرایی خواهد شد.
کد خبر : ۵۸۳۴۶

به گزارش نبض نفت به نقل  از روابط عمومی بانک ملی ایران ؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه دیدار با فعالان اقتصادی استان مازندران در جمع خبرنگاران گفت: در این دیدار با مدیران اقتصادی استان و فعالان بخش خصوصی نکاتی درباره موانع پیش روی فعالان اقتصادی و برخی پروژه‌ها بررسی شد.
وی افزود: درباره سقف محدودیتی که تعاملات ارزی روزانه تجار استان مازندران با روسیه داشتند مقرر شد که بانک مرکزی هفته آینده اصلاحیه‌ای را نسبت به این سقف اعمال کند تا تجار با فراغ بال بیشتری  فعالیت‌های تجاری خود را از استان با مقصد روسیه انجام دهند.
خاندوزی اظهار کرد: یکی از پروژه‌های عقب افتاده استان، مسأله تامین مالی نیروگاه بود که ۱۷۵ میلیون یورو ال سی مربوط به نیروگاه با طرف چینی گشایش شده و این پروژه هم به زودی با اولین واریزها وارد فعالیت اجرایی خواهد شد.
وزیر اقتصاد گفت:  با توجه به گلایه کشاورزان، هم برنجکاران و هم مرکبات داران استان مبنی بر ناتوانی در باز پرداخت تسهیلات داشتند، بانک کشاورزی تا ابتدای هفته آینده نسبت به استمهال ۸۰ درصد از بدهی‌های معوق استان مازندران بخشنامه ای را به بانک کشاورزی استان صادر خواهد کرد.
وزیر اقتصاد با اشاره به بررسی موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت با توجه به تفویض اختیاری که به استان‌ها در این زمینه صورت گرفته است اظهار کرد: تاکید بر این شد که از ظرفیت مولدسازی برای پروژه‌های عقب افتاده استان تامین مالی شود.
وی گفت: نگرانی‌هایی درباره واردات برنج وجود داشت که این موضوع را با وزیر جهاد مطرح خواهم کرد اما سیاست رسمی و قطعی وزارت جهاد کشاورزی اجازه واردات برنج نیست.
وزیر اقتصاد اظهار کرد:  تامین مالی آزادراه قائمشهر ساری که از پروژه‌های ترانزیتی جدی آینده‌دار خواهد بود. با توجه به اینکه ۳۵ درصد سهم آن متعلق به بانک ملی است با مدیرعامل بانک ملی مذاکره شد که هفته آینده تفاهمنامه را امضا می‌کنند. مصوبه‌ای که  اقتصادی دولت باید در این زمینه داشته باشد تا بانک ملی ظرفیت‌های آزادراهی خود استفاده کند، نیز مصوب خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر