/
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

دومین دوره تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت برگزار شد

دومین دوره تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت و راویان پیشرفت استان اصفهان، گرامیداشت شهید سیدمجتبی نواب‌صفوی و شهدای صنعت نفت استان اصفهان به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد.
کد خبر : ۵۸۳۵۵

نبض نفت- حامد تقدیری، دبیر ستاد ملی روایت پیشرفت روز سه‌شنبه (هفتم آذرماه) در آیین دومین دوره تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت، برگزاری این دوره‌ها را مصداق بارز جهاد تبیین و توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون موضوع امیدآفرینی در کشور دانست و از دست‌اندرکاران قرارگاه روایت پیشرفت و خدمت صنعت نفت قدردانی کرد.
وی از شهید سیدمجتبی نواب‌صفوی به‌عنوان یک جریان جهاد تبیین نام برد که در مسیر حرکتی خود، حکمرانی، طراحی، دفاع و گفتمان انقلاب اسلامی را به‌صورت عملی عینیت بخشیده و در این راه نیز به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.
دبیر ستاد ملی روایت پیشرفت گفت: روایت صنعت نفت، روایت کارکنان خدوم آن و شهامت، جسارت و خدمت کارکنان مخلص و ایثارگر این مجموعه است و شگفتی‌هایی که در شرایط تحریم در صنعت نفت خلق و سبب پویایی، رشد و بالندگی در این صنعت شده و امروز یکی از پرافتخارترین صنایع جهادی و انقلابی کشور صنعت نفت است.
تقدیری با اشاره به هفته گرامیداشت بسیج، بسیج را یک حرکت و جریان مردمی مخلصانه دانست و افزود: در مسیر روایت‌گری و جهاد تبیین ناملایماتی وجود دارد، اما روایتگران بابصیرت با الگوپذیری از پیامبر اکرم (ص) و حضرت سیدالشهدا (ع) دست از جهاد تبیین برنداشته و در این راه ثابت‌قدم به پیش می‌روند.
سیدمحمدتقی‌ قریشی، دبیر قرارگاه پیشرفت و خدمت صنعت نفت نیز در آیین افتتاحیه دومین دوره تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت که به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان به‌مناسبت گرامیداشت شهید سیدمجتبی نواب صفوی و شهدای نفت اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه قرارگاه روایت پیشرفت و خدمت صنعت نفت حدود سه ماه است به همت بسیج وزارت نفت و با راهبری معاون وزیر نفت در پتروشیمی شروع به‌کار کرده است، اظهار کرد: اتفاق‌های خوبی در این عرصه رقم خورده و امروز دومین دوره مقدماتی راویان پیشرفت را در شهر شهیدپرور اصفهان برگزار می‌کنیم.
وی افزود: در روند پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و اتفاق‌هایی که در ۴۰ سال گذشته رقم‌ خورده، زبان گویایی برای صنعت نفت وجود نداشته و به‌ همین منظور ایده تربیت راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت شکل گرفت.
قریشی ادامه داد: وجه تمایز دومین دوره مقدماتی راویان پیشرفت این است که در این دوره افزون بر متخصصان و راویان صنعت نفت، راویان بسیج دانشجویی، راویان طلبه و راویان دفاع مقدس نیز حضور دارند و نقش این راویان در تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های مختلف و امیدآفرینی به‌ویژه میان قشر جوان کشور بسیار حائز اهمیت است.
در ادامه این آیین حسین شاملی، مدیر مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت با اشاره به اینکه تاریخ کشور با صنعت نفت عجین شده است، رشادت‌های کارکنان صنعت نفت در طول انقلاب، جنگ تحمیلی و دوران تحریم را منحصربه‌فرد دانست و تصریح کرد: مثال بارز فایق آمدن بر تحریم‌های ضالمانه دشمنان، مجتمع عظیم پارس جنوبی و کارکنان خدوم و تلاشگر آن است که به لطف وجود پالایشگاه‌های گاز در اقصی نقاط کشور، هم‌اکنون جزو بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده گاز در دنیا محسوب می‌شویم و صنعت نفت و گاز کشور نقش راهبردی و تعیین‌کننده در منطقه و جهان دارد.
راه‌اندازی واحد تقطیر ۱۲۰ هزار بشکه‌ای در پالایشگاه اصفهان
اصغر صابری، معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز با اشاره به پروژه‌ها و دستاوردهای هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: در پروژه بنزین‌سازی این پالایشگاه با هدف افزایش تولید و افزایش کیفیت واحد تقطیر ۱۲۰ هزار بشکه‌ای راه‌اندازی شده که ظرفیت این واحد تقطیر ۳۵۰ تا ۳۷۰ هزار بشکه بنزین U5 با اکتان ۹۴ است.
وی در ادامه به تشریح پروژه بزرگ شیرین‌سازی گازوئیل پرداخت و افزود: این پروژه با هدف کاهش آلایندگی گازوئیل و تولید محصولی با کیفیت و با استاندارد و شاخص‌های جهانی در حال انجام است که با اجرای این پروژه ۳۰۰ تن ترکیبات گوگردی از گازوئیل جدا می‌شود.
بر اساس این گزارش، در ادامه آیین دومین دوره تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت از کتاب شهید نواب صفوی با عنوان نواب اسطوره کودکی (navab myth of kindness) که به زبان لاتین نگاشته شده با حضور دختر این شهید، هم‌رزم شهید و جمعی از مدیران صنعت نفت استان، رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت کشور، دبیر قرارگاه روایت پیشرفت و خدمت صنعت نفت و مدیر مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت رونمایی شد و تندیس و یادبود این شهید به دختر و همرزم شهید اهدا شد.

 

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر