/
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

انجام عملیات گرم کردن تانکرهای حامل آمین و تخلیه به مخزن نگهدارنده در منطقه قشم

عملیات گرم کردن تانکرهای حامل آمین جهت مایع و روان نمودن و تخلیه به مخزن نگهدارنده در تاسیسات فرآورش گاز هنگام منطقه قشم با موفقیت انجام شد.
کد خبر : ۵۸۴۴۰


به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، محموله دی‌اتانول‌آمین تولیدی پتروشیمی شازند اراک به وزن تقریبی 35 تن، توسط دو تانکر جاده‌پیما پس از گذراندن مراحل اداری در گمرک بندر پل، توسط کارکنان واحد تدارکات و امور کالای منطقه قشم ترخیص و وارد تاسیسات فرآورش گاز هنگام منطقه شد.
با توجه به تک جداره بودن تانکرهای حامل آمین، همچنین تغییر فاز ماده شیمیایی دی‌اتانول‌آمین از مایع به جامد در دمای 28 درجه سانتیگراد و میانگین دمای تقریبی 25 درجه سانتیگراد در روزهای اخیر در جزیره قشم، تمهیدات لازم جهت تخلیه محموله تانکر جاده‌پیما به مخزن نگهدارنده توسط واحدهای بهره‌برداری و تعمیرات از قبل دیده شده بود که به محض استقرار تانکرها در تاسیسات، عملیات گرم کردن تانکرهای حامل آمین جهت مایع و روان نمودن آن ماده توسط بخار آغاز شد.
در ادامه و پس از مایع نمودن دی‌اتانول‌آمین، عملیات تخلیه آن توسط پمپ به مخزن نگهدارنده انجام شد. مجموع عملیات گرم کردن تانکرها و تخلیه آنها 6 ساعت به طول انجامید.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر