/
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در دانشگاه صنعتی شریف

سامانه سطحی و مجموعه ابزار نمودارنگار تولید چاه‌های نفت و گاز رونمایی شد

سامانه سطحی و مجموعه ابزار نمودارنگار تولید چاه‌های نفت و گاز با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد.
کد خبر : ۵۸۶۵۷

به گزارش نبض نفت  به نقل از شرکت ملی نفت ایران، در پایان نشست پژوهش و فناوری در دانشگاه شریف روز چهارشنبه (۲۲ آذرماه) با حضور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و سیدعباس موسوی، سرپرست دانشگاه صنعتی شریف، از پروژه بررسی و امکان‌سنجی تهیه و تدوین دانش فنی و سامانه سطحی و مجموعه ابزار نمودارنگار تولید چاه‌های نفت و گاز رونمایی شد.
پروژه بررسی و امکان سنجی تهیه و تدوین دانش فنی و ساخت سامانه سطحی و مجموعه ابزار نمودارنگار تولید چاه‌های نفت و گاز با حمایت شرکت ملی نفت ایران و به همت دانشگاه صنعتی شریف اجرایی شد.
بومی‌سازی دانش فنی ساخت این سامانه، گامی بلند در ساخت سیستم‌های روزآمد و نسل‌های نو و ارتقا و بهینه‌سازی سیستم‌های مشابه دیگر در حوزه تولید چاه‌های نفت و گاز به شمار می‌آید.
سامانه نمودارنگار تولید، اطلاعات کلیدی از وضع چاه‌های نفت را در اختیار بهره‌بردار قرار می‌دهد و نمونه بومی‌سازی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.
سیستم ابزارهای نمودارنگار تولید، مبتنی بر فناوری پیچیده‌ای است که شرکت‌های بزرگ و اندکی آن را در اختیار دارند و با ارتقای مداوم دانش فنی آن، در فواصل زمانی کوتاه‌مدت، نسل‌هایی نو از آن را به بازارهای جهانی صنعت نفت عرضه می‌کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر