/
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
دستیار وزیر امور اقتصادی و دارایی:

اجرای راه حل های اقتصادی نیازمند زیرسازی است

دستیار وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اجرای راه حل های اقتصادی نیازمند زیرسازی است، گفت: همایش اقتصاد ایران می تواند زیرسازی به معنای اجماع کارشناسی را انجام دهد و خروجی ها را به مرور در مسیرهای سیاست گذاری حرکت بدهد که وزارت اقتصاد این وظیفه را بر عهده دارد.
کد خبر : ۵۸۶۶۷

 به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، فاضل مریدی دستیار وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر در رابطه با همایش اقتصاد ایران اظهار داشت: راهکارهایی مورد شناسایی قرار گرفته و ارائه می شود اما برخی دیگر از راهکارها هنوز به بلوغ و اجماع لازم برای کارشناسی نرسیده است.
 
وی با بیان اینکه فرآیند حل مسائل اقتصادی در مسیر و رشد توسعه کشوررا نمی توان با راه حل های فوری ارائه و به اجرا درآورد، تصریح کرد: اگربخواهیم مسیر توسعه به درستی طی شود و فرآیندها به خوبی اجرا شود به یک زیرسازی نیاز است که آن به معنای اجماع کارشناسی از ارائه نظرات افراد مختلف است وپس از جمع بندی با یک تغییرات و ملاحظاتی وارد فضای سیاست گذاری مانند شورای تصمیم گیری دولت یا مجلس شورای اسلامی و غیره بشود و سپس وارد فضای اجرا شود.
 
مریدی این چنین همایش و نشست ها را گام نخست عنوان کرد و گفت: میزبانی این همایش برعهده وزارت اقتصاد است و در برگزاری این همایش دستگاه های مختف اقتصادی، سازمان مدیریت و برنامه بودجه کشور، سایر وزارتخانه ها و بانک مرکزی دخیل هستند.
 
وی ادامه داد: موضوعات ارائه شده در بخش ها و زوایاهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و دبیرخانه همایش موظف است که این خروجی ها را به مرور در مسیرهای سیاست گذاری حرکت بدهد که وزارت اقتصاد این وظیفه را بر عهده دارد.
 
دستیار وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان با اشاره به زمان بندی اجرای این طرح ها بیان کرد: زمان بندی دقیق و مشخصی برای اجرای این طرح ها وجود ندارد اما برنامه ریزی وجود دارد تا خروجی های پنل ها و نشست ها تبدیل به سیاست و اجرایی شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر