/
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
وزیر اقتصاد:

پیگیر رفع نیازهای ارزی بخش صنعت هستیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت به منظور تحقق اهداف نظام در عرصه تولید و کمک به واحدهای صنعتی به دنبال رفع نیازهای آنها از جمله ارزی می باشد.
کد خبر : ۵۹۹۶۶

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران ، سید احسان خاندوزی در جمع مدیران اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی استان یزد در محل استانداری افزود: موضوع مولد سازی دارایی های مازاد دولت باید در اولویت استانها قرار گیرد که انجام آن به نفع مردم ، کشور ، تولید و اشتعال است.
وی گفت: نرخ ارز  در بازار آزاد را به رسمیت نمی شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی  است و از همه ابزارها باید در ابن ارتباط استفاده شود.
وی اظهار داشت: شاه بیت در حوزه اقتصادی موضوع پایان دادن به رکورد تورمی سنوات گذشته است و تا رسیدن به اهداف بلند مدت در ابن مسأله اقدام لازم با همکاری بخش های مختلف در کشور صورت خواهد گرفت.
خاندوزی گفت: به رغم تداوم تحریم های اقتصادی دشمنان علیه  نظام و جمهوری اسلامی، ما با همکاری کشورهای همسایه و سایر کشورها همه تلاش ما برون رفت از تورم سال ۹۰ است و دولت در دو سال اخیر با همکاری بخش خصوصی اقدامات خوبی انجام داده است.
خاندوزی تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی به رغم تحریم ها در پایان امسال به ۱۰ میلیارد دلار می رسد ولی با این وجود برای سال آینده برای کنترل تورم اقدامات لازم و مناسب با همراهی و همکاری بخش های مختلف انجام می شود.
وزیر اقتصاد گفت: روحیه جمعی و همکاری بخش خصوصی با دولت، نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصادی دولت در کمک به حل مشکلات کشور و مردم دارد و برای انجام آن تلاش و پیگیری و تاکنون  اقدامات خوبی انجام شده است.
وزیر اقتصاد بیان کرد: برای غلبه بر مشکلات و تحقق اهداف اقتصادی دولت باید از اقتصاد تمرکز گرای گذشته خارج شویم و خوشبختانه در یزد و برخی استان این مشکل وجود ندارد .
خاندوزی تصریح کرد: دولت به موضوع مشوق های سرمایه گذاری معتقد و پایبند است و باید بیش از گذشته در سایه ارتقای بخش خصوصی و دولتی در کشور به این بخش توجه کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر