/
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان بازوی فناورانه‌ در کنار سرمایه‌گذاران است

مدیر پروژه ال‌ان‌جی در پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پژوهشگاه صنعت نفت این توانایی را دارد که به‌عنوان بازوی انتقال فناوری در کنار شرکت‌ها باشد تا ترسیم دانش به‌خوبی اتفاق بیفتد.
کد خبر : ۵۸۷۴۱

 نبض نفت- لاله شیرازی ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۹ آذرماه) در نشست تخصصی «توسعه فناوری مایع‌سازی گاز و هلیوم» در حاشیه روز دوم دومین رویداد پتروتِک اظهار کرد: دانش‌ فنی در زمینه ساخت تجهیزات کرایوژونیک را داریم، اما هنوز این دانش به اثبات فناوری نرسیده است و اگر شرکت‌ها بخواهند در حوزه استقرار واحدهای مینی‌ ال‌ان‌جی اقدام کنند، توصیه می‌کنیم از یک بازوی علمی امین ایرانی کمک گیرند.
وی با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت از ۱۲ سال پیش مطالعات خود را در زمینه ال‌ان‌جی آغاز کرده است، تصریح کرد: مطالعات میدانی روی پتنت‌های موجود در این حوزه در پژوهشگاه صنعت نفت به‌خوبی انجام شد.
مدیر پروژه ال‌ان‌جی در پژوهشگاه صنعت نفت گفت: در بحث ال‌ان‌جی با توجه به پایین بودن اسپک‌ها برای مایع‌سازی، مطالعات کامل‌تری انجام و شبیه‌سازی این واحدها به‌طور کامل تکمیل شد و پژوهشگاه صنعت نفت توانایی ارائه بخش بیسیک را دارد.
در  ادامه این نشست، مژگان عباسی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه ابتدا بازنگریی‌هایی روی نقشه‌راه مینی‌ال‌ان‌جی‌ها در کشور در انستیتوها تعیین شد، افزود: متناسب با این بازنگری‌ها راه‌اندازی آزمایشگاهی برای فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه ال‌ان‌جی در کشور در دانشگاه تهران در اولویت قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در دو سال اخیر با راه‌اندازی این آزمایشگاه در دانشگاه تهران موافقت شد، ادامه داد: به همین منظور در حال خرید تجهیزات اولویت‌دار هستیم، همچنین افرون‌ بر تمرکز بر بحث فناوری در بحث کاربری آن نیز مطالعات مختلفی انجام شد و در حوزه حمل‌ونقل‌های زمینی و دریایی ورود کردیم و پروژه‌های تحقیقاتی مختلفی در این زمینه انجام شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: هدف ما پوشش دانش‌ فنی و شناسایی ظرفیت کاربری‌ها برای ورود سرمایه‌گذاران است که مطالعات بسیار خوبی در این زمینه انجام شد.
در پایان این نشست نادر رضاییان، رئیس امور پژوهش، توسعه و فناوری گفت: از زمانی که بحث مینی‌ ال‌ان‌جی مطرح شد شرکت ملی گاز ایران نقشه راه این واحدها را تدوین کرد.

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر