/
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
از سوی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اعلام شد

رتبه دوم پژوهشگاه صنعت نفت در میان ۶۳ پژوهشگاه کشور

رتبه‌بندی و ارزیابی پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی دولتی در سال ۱۴۰۱ از سوی مؤسسه ISC انجام شد و پژوهشگاه صنعت نفت توانست رتبه دوم را از میان ۶۳ پژوهشگاه به خود اختصاص دهد.
کد خبر : ۵۹۳۴۸

 نبض نفت -  در رتبه‌بندی پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، ۵ معیار پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۳۵ درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۲۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۱۰ درصد) مورد ارزیابی قرار گرفته است.
بر همین اساس، در رتبه بندی سال ۱۴۰۱، مجموعاً تعداد ۶۳ پژوهشگاه حضور داشتند که در ارزیابی این پژوهشگاه‌ها به‌صورت درهمکرد، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه رنگ به‌ترتیب رتبه های اول تا سوم را به‌دست آوردند.
بر پایه این گزارش، پژوهشگاه صنعت نفت با کسب امتیاز ۹۴.۵۳ توانسته رتبه دوم را در بخش اثرگذاری اقتصادی به خود اختصاص دهد و این موضوع نشان‌دهنده اهداف و مأموریت‌های ازپیش‌تعیین‌شده این سازمان در این زمینه است.
پژوهشگاه صنعت نفت در میان ۶۳ پژوهشگاه حاضر، رتبه سوم را در دو حوزه فناوری و نوآوری و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات به خود اختصاص داده است.
پژوهشگاه صنعت نفت در ارزیابی سال گذشته رتبه سوم را کسب کرده بود که خوشبختانه امسال با کسب امتیازهای بالاتر در معیارهای پنج‌گانه توانست این رتبه را به جایگاه دوم ارتقا بخشد.

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر