/
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
دکتر جلایر رئیس پژوهش و امور دانش بنیان شرکت پالایش نفت بندرعباس در گفتگو با نبض نفت خبر داد:

بومی‌سازی چهار هزار قطعه با حمایت شرکت پالایش نفت بندرعباس

رئیس پژوهش و امور دانش بنیان شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت این پالایشگاه با حمایت از شرکتهای داخلی و دانش بنیان توانسته حدود 4 هزار قطعه را به بومیسازی کرده و به صورت تولید بار اول در پالایشگاه استفاده کند.
..
کد خبر : ۵۸۷۷۳

دکتر مهدی جلایر رئیس پژوهش و امور دانش بنیان شرکت پالایش نفت بندرعباس در روز پایانی دومین دوره همایش پتروتک در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت با اشاره به پیشگام بودن این پالایشگاه در حوزه پژوهش و دانش بنیانی گفت: شرکت پالایش نفت بندرعباس یکی از شرکت‌های پیشرو در فعالیت‎های دانش بنیانی است و اولین قرارداد تولید کک اسفنجی به ارزش 2/2 میلیارد یورو با استفاده از دانش فنی داخلی منعقد شده است. این قرارداد با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت به نتیجه رسیده و توسط دو کنسرسیوم قرارداد آن نهایی شده و در پالایشگاه بندرعباس در حال اجرا می‎باشد.

رئیس پژوهش و امور دانش بنیان شرکت پالایش نفت بندرعباس در ادامه به پروژه‌های پژوهشی این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: در حوزه پژوهشی چهار پروژه فعال داریم که دو تا از پروژه‌ها با دانشگاه تهران و دانشگاه تبریز است و موضوع آن پالایش و پاکسازی خاکهای آلوده به مواد نفتی و ارزیابی چرخه حیات فرایندها و محصولات تولیدی در شرکت پالایش نفت بندرعباس می‎باشد. همچنین دو قرارداد پژوهشی با پژوهشگاه صنعت نفت با موضوعات ارزیابی و ایجاد شاخص برای انرژی و ضایعات محصولات تولیدی و شبیه‎سازی سی اف تی برای حل کولرهای هوایی واحد آیزوماکس داریم.

به کمک شرکت‎های دانش‎بنیان توانسته‎ایم حدود 4 هزار قطعه را بومی‎سازی کرده و به صورت تولید بار اول در شرکت پالایش نفت بندرعباس استفاده کنیم....

فیلم گفتگو بر روی اینستاگرام نبض نفت منتشر می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر