/
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
دکتر هاشم نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در گفتگو با نبض نفت:

تحریم کشور در بسیاری از عرصه‌ها به فرصت برای شرکت‌های داخلی تبدیل شده است

دکتر نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به اینکه کشور ایران طی 40 سال گذشته همواره از جانب کشورهای ابرقدرت تحریم بوده گفت خوشبختانه این تحریم‌ها در بسیاری از عرصه‌ها به توانمند شدن شرکت‌های داخلی کمک کرده و فرصت‌های خوبی را برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده است.
کد خبر : ۴۵۶۴۸
تعداد بازدید : 1
تحریم کشور در بسیاری از عرصه‌ها به فرصت برای شرکت‌های داخلی تبدیل شده است
قسمت دوم- دکتر هاشم نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت با اشاره به اینکه در این پالایشگاه با استفاده از نیروی انسانی گام بزرگی در سال گذشته برداشته شد گفت: با استفاده از تجارب نیروی انسانی نفت کوره‌ای که در گذشته به صورت خام صادر می‌شد را به محصولات نفتی تبدیل می‌کنیم که کک اسفنجی مهمترین آن به شمار می‌رود و در صنایع آلومینیوم کشور استفاده می‌شود. تا یک سال گذشته در طول یک سال بین 300 تا 400 هزار تن کک اسفنجی از خارج وارد می‌کردیم که با استفاده از دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت و تجارب کارکنان شرکت پالایش نفت بندرعباس تولید کک اسفنجی را در سال 1400 اجرایی کردیم.

دکتر نامور در خصوص آثار تحریم‌ها در کشور گفت: طی 40 سال گذشته همواره تحریم علیه کشور وجود داشته اما در سال‌های اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است. من معتقد هستم که این تحریم‌ها در بسیاری از عرصه‌ها به فرصت تبدیل شده است. به عنوان مثال در همین پالایشگاه بندرعباس ما تا چند سال پیش موضوع ارتقاء کیفیت محصولات سنگین را با کنسرسیوم‌های خارجی جلو می‌بردیم که نفت کوره را به محصولات نفتی تبدیل کنیم اما در چند سال اخیر با بهره‌گیری از دانش شرکت‌های دانش بنیان داخلی تبدیل نفت کوره به محصولات باکیفیت را انجام دادیم و در حال حاضر بدون وابستگی به خارج از کشور این کار در داخل کشور انجام می‌شود....

برای آگاهی از جزئیات این گفتگو فیلم مصاحبه را ملاحظه فرمایید.

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر