/
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

مپنا گردهمایی بزرگی از استعدادهای خاص در کشور است

معاونت بازرگانی بخش نفت و گاز گروه مپنا گفت: وقتی در مپنا صحبت از منابع انسانی می شود، یعنی مپنا گردهمایی بزرگی از استعدادهای خاص در کشور است. این ثروت به خوبی در مپنا شناخته شده است.
..
کد خبر : ۵۹۲۴۱

 حسن نژاد، معاونت بازرگانی بخش نفت و گازگروه مپنا درگفت وگوی اختصاصی بانبض نفت درخصوص پروژه های گروه مپنا اظهار کرد: از پروژه های مطرحی که بخش نفت و گاز گروه مپنا در دست اجرا دارد، می توان به پروژه های سطح الارضی فاز 13 و 14 است که سال های مدیدی شروع شده بود را آماده تحویل کرده است، اشاره کرد. همچنین، پروژه دیگر پروژه های بهره برداری از فازهای پالایشگاه 10، 11 و 12 است که در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: پروژه دیگر، پروژه یکصد دستگاه توربو کمپرسور مپنا است که تعداد زیادی را تحویل داده است.
حسن نژاد در این باره ادامه داد: پروژه توسعه میدان و ازدیاد برداشت دانان است که بسیار موفق بوده و افزایش قابل توجهی در تولید نفت کشور داشته است.
معاون بازرگانی بخش نفت و گاز مپنا با اشاره به دیگر پروژه ها بیان کرد: پروژه های دیگر که مپنا درگیر انجام آن است و به شکل BOT از وزارت نفت دریافت کرده، پروژه ذخیره سازی گاز میدان شوریجه D است که در فصل گرم سال گاز را تزریق و در فصل سرد سال آن را برداشت می کنند. این پروژه بسیار استراتژیکی است و تاکنون پیشرفت خوبی نیز داشته است.
وی خاطرنشان کرد: از پروژه های دیگر که مپنا به آن می اندیشد که بسیار شاخص است و به بنیه مالی قوی نیاز دارد، پروژه فشارافزایی گاز در میدان پارس جنوبی است که مورد توجه خاص وزارت نفت قرار دارد.
حسن نژاد همچنین توضیح داد: مدتی است که مپنا به موضوع حفاری، نوآوری، فناوری و داخلی سازی تجهیزات اساسی و کلیدی خود می اندیشد. بنابراین مپنا اضافه بر داخلی سازی که بر توربوکمپرسورها در بخش توربین سازی مپنا در حال انجام است، در ساخت دکل حفاری نیز وارد شده و تجهیزات، امکانات، پتانسیل ها و استعدادهایی که در مپنا وجود دارد را جمع آوری کرده تا به این موضوع هایتک دسترسی پیدا کند. البته مپنا در ابتدای مسیر است. به اعتقاد ما فناوری از یک جا شروع می شود و با تلاش بیشتر به سرانجام می رسد.
معاون بازرگانی بخش نفت و گاز مپنا با اشاره به حضور مپنا در نمایشگاه ها ادامه داد: مپنا به عنوان برند قابل اعتماد در کشور در عرصه برق، نفت و گاز و پتروشیمی، حمل و نقل ریلی ، سلامت، انرژی های تجدید پذیر به این مساله اعتقاد دارد که همواره باید به عنوان یک پرچم نمادین در این عرصه ها حضور خود را اثبات کند. در نمایشگاه های منطقه خوزستان به دلیل اینکه اکثر کارفرماهای ما در اینجا حضور دارند، می توانیم با مذاکرات و بحث های جدی به پیشرفت کارها کمک کنیم. مپنا به این نمایشگاه ها به صورت چندجانبه نگاه می کند. شنیدن صدای مشتری و خلق پتانسیل های موجود در منطقه از اهدافی است که مپنا به آن می اندیشد.
طرح های توسعه‌ای مپنا
وی درخصوص طرح های توسعه ای شرکت گروه مپنا گفت: مپنا از آغاز پروژه های نفت و گاز خود آینده نگری و آینده پژوهی را در برنامه کار خود داشته و به نوعی نیازهای آتی مشتریان خود را شناسایی کرده است. در معرفی پروژه ها بحث فشارافزایی را داشتیم که نیاز آینده است. در سال 2026 کاهش فشار گاز را خواهیم داشت. بنابراین آینده نگری مپنا را به این مرحله رسانده که به مشتریان پیشنهاداتی دهد که در آینده نزدیک به آن دچار می شوند. تحول دیچیتال، هوشمندسازی تجهیزات و اینترنت اشیا از مباحثی است که شاید کمی قبل تر فانتزی به نظر می آمد اما در حال حاضر مپنا دوره های خوبی را برای کارکنان خود برگزار می کند تا این علم نیز مانند سایر مسائل که مپنا در آن پیشکسوت است، دراین علم نیز مپنا وارد این عرصه می شود.
حسن نژاد با اشاره به منابع انسانی گروه مپنا گفت: وقتی در مپنا صحبت از منابع انسانی می شود، یعنی مپنا گردهمایی بزرگی از استعدادهای خاص در کشور است. این ثروت به خوبی در مپنا شناخته شده است. اما رسیدگی به منابع انسانی همیشه پیچیدگی هایی داشته است. امیدواریم هرچه جلوتر می رویم منابع انسانی مپنا بتواند خود را با این ثروت مطابقت دهد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر