/
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
با هدف بهره برداری از درس آموخته ها برگزار شد؛

اولین سمینار با عنوان “چه الزاماتی در طراحی برای هیدروژن رعایت نشد؟”

کد خبر : ۵۹۲۴۸

به گزارش‌ نبض نفت به نقل از  روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت روز شنبه 23 دی ماه با حضور معاون برنامه‌ریزی، مدیران پژوهشگاه صنعت نفت و برخی از متخصصان این حوزه اولین سمینار الزامات طراحی برای هیدروژن در مرکز همایش‎ های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
بر اساس این گزارش این سمینار که با سخنرانی مهندس مجتبی جلیلی، مهندس رضا ملک زهتاب، دکتر حمید کیا راد و مهندس فاطمه کشی زاده با روش داستانسرایی برگزار گردید به تحلیل حادثه نشت گاز هیدروژن و درس آموخته حاصل از آن پرداخته شد.
از موضوعات دیگری که در این جلسه مطرح گردید می توان به شرح سامانه ذخیره سازی گاز هیدروژن، شرح حادثه و لزوم رعایت الزامات HSE در طراحی فرآیندها و ویژگی های گاز هیدروژن و کاربردهای آن و تحلیل حادثه رخ داده به روش bowtie اشاره نمود.
بر پایه این گزارش از دانشکارانی که بیشترین تعداد درس آموخته ثبت شده در سامانه مدیریت دانش را داشته باشند، برای ارائه تجارب خود به سایر همکاران مرتبط جهت برگزاری سمینار دعوت به عمل می آید .
خاطر نشان می ‏شود بحث استقرار فرآیندهای مدیریت دانش  به صورت جدی  توسط واحد اطلاعات علمی و مدیریت دانش پژوهشگاه از سال 95 پیگیری و با استقرار سامانه مدیریت دانش در صف و ستاد پژوهشگاه صنعت نفت تاکنون 640 درس آموخته در سامانه ثبت که از این تعداد، 330 درس آموخته مورد تایید قرار گرفته است؛ لذا به منظور افزایش بهره وری و کاهش هزینه های ناشی از دوباره کاری، کاهش مخاطرات، خلق دانش و نوآوری، مجموعه سمینارهای بهره برداری از درس آموخته ها برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر