/
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

رونمایی از ۲ کتاب حوزه گاز با حضور اوجی در مشهد

دو کتاب «گذار از افت فشار» با محوریت ثبت تجربه‌های بحران افت فشار زمستان سال ۱۴۰۱ و «تجهیزات ذخیره‌سازی گاز» تالیف‌شده توسط شرکت گاز استان خراسان رضوی با حضور وزیر نفت در نمایشگاه روایت پیشرفت مشهد رونمایی شد.
کد خبر : ۵۹۶۷۴

نبض نفت - جواد اوجی در این آیین که شامگاه پنجشنبه (۱۹ بهمن‌ماه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم دولابی، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت و گاز در نمایشگاه روایت پیشرفت مشهد برگزار شد، با تجلیل از اقدام انجام‌شده، گفت: این دو اثر می‌تواند به عنوان مرجعی برای انتقال تجارب و دانش کارکنان صنعت گاز مورد بهره‌برداری قرار گیرند.
وی از کتاب «گذار از بحران افشار گاز» با تمثیل یک اثر خوب نام برد و بر اشتراک‌گذاری تجربیات کاری در بین کارکنان تاکید کرد.
حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی هم در سخنانی اظهار کرد: زمستان پارسال به دلیل شدت، وسعت و مدت ماندگاری موج سرما شاهد افزایش قابل ملاحظه مصرف گاز تا حدود ۹۵ درصد کل تولید در بخش خانگی و عمومی بودیم.
وی افزود: با این حال، به دلیل افزایش مصارف و ماندگاری سرما، شبکه گاز منطقه شرق کشور برای مدت کوتاهی دچار مشکل شد که با تخصص و تجربه کارکنان صنعت گاز و مجموعه اقدام‌های فنی و فرهنگی این مشکل در کمترین زمان ممکن برطرف شد.
مدیرعامل گاز خراسان رضوی گفت: کتاب «گذار از افت فشار» با محوریت ثبت مجموعه تجربیات کارکنان در بحران افت فشار زمستان سال ۱۴۰۱ تالیف شده و مرجع خوبی برای همکاران در مواقع اضراری است.
افتخاری درباره کتاب «تجهیزات ذخیره‌سازی گاز» نیز افزود: ذخیره‌سازی گاز در صنایع یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند در زمان اوج مصرف گاز سبب پایداری انرژی در بخش صنعت شود. در این کتاب تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات و محتوای مرتبط با طرح ذخیره‌سازی گاز سنتز شده سی‌ان‌جی را گردآوری و ارائه کنیم.
نمایشگاه روایت پیشرفت تا ۲۱ بهمن‌ماه صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۵ الی ۲۰  در مکان حرم مطهر امام رضا (ع)، باب‌الجواد (ع)، محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی دایر است.
 

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر