/
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳

در ایران پتروکم اعلام شدقرارداد ساخت قطعات توربین فجر انرژی امضا شد/ صادرات، نتیجه همکاری این شرکت ایرانی و فجر!

در رویداد بین‌المللی ایران پتروکم ۱۴۰۲، قرارداد ساخت قطعات توربین فجر انرژی با شرکت فناور فرادید توربو صنعت به ارزش ۵۳ میلیارد تومان به امضا رسید.
کد خبر : ۵۹۷۸۶

به گزارش نبض نفت به نقل از  ستاد خبری رویداد بین‌المللی ایران پتروکم، علی زال خانی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر انرژی در این مراسم، با اعلام اینکه تأمین ۳۴ تا ۴۰ درصد نیاز حیاتی صنایع پتروشیمی در منطقه ماهشهر بر عهده این شرکت قرار دارد و از ۵ سال گذشته تاکنون بدون توقف و پیوسته در مدار تولید قرار داشته‌ایم، افزود: درآمد منطقه و استحصال منابع بورسی شرکت‌ها، وابسته به پیوستگی عملیات کاری در فجر انرژی است و هر مرحله تعمیرات شرکت برای ما اهمیت زیادی دارد.
وی با اشاره به ۲۲ تعمیرات اساسی که تاکنون در شرکت داشته‌اند، گفت: در ۵ مورد این تأسیسات از شرکت‌های خارجی کمک گرفته‌ایم؛ اما در ۷۰ تا ۸۰ درصد دیگر قطعات کاملاً ساخت داخل و در ۹۵ درصد هم نیروهای کاملاً بومی منطقه به‌کارگیری شده‌اند.
زال خانی با اعلام اینکه حجم این قرارداد ۵۳ میلیارد تومان است، افزود: شرکت فرادید توربو صنعت، قرارداد تأمین قطعات توربین و قطعات اصلی کمپرسورها و سگمنت‌های توربین‌ها را برعهده دارد.
در ادامه وحید نوروزی، مدیرعامل شرکت فرادید توربو صنعت با اشاره به همکاری موفق با شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس، گفت: با این شرکت در زمینه ساخت قطعات خاص ماشین‌آلات و توربین‌های گاز و بخار همکاری داریم.
وی خاطرنشان کرد: در نتیجه این اعتماد و همکاری بازار خوبی در خارج از کشور به دست آورده‌ایم و در حال حاضر بازار خوبی در عراق داریم.
نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۱۴۰۲ با شعار حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پترو پالایش به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های جزیره کیش برگزار شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر