/
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹

رزمایش مدیریت شرایط اضطراری در پایانه نفتی خارک برگزار شد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از برگزاری موفق رزمایش پدافندغیرعامل مشترک به‌منظور مدیریت شرایط اضطراری و مدیریت بحران در پایانه نفتی خارک خبر داد.
کد خبر : ۶۰۵۵۶

 نبض نفت - عباس غریبی صبح امروز (شنبه، ۱۸ فروردین‌ماه) در حاشیه برگزاری رزمایش مدیریت شرایط اضطراری در پایانه نفتی خارک گفت: برگزاری رزمایش‌ها و تمرین‌های شرایط اضطراری بر اساس نتایج شناسایی و ارزیابی خطرها و ریسک‌ها و تهدیدهای روزآمد، رمز موفقعیت سازمان در افزایش توانایی مقابله با شرایط اضطراری و کاهش تبعات هر نوع حادثه‌ای است.
وی افزود: با این هدف و مطابق برنامه، مانورها و تمرین‌های سالانه، تمرین عملی وقوع شرایط اضطراری روی نفتکش در بزرگترین بارانداز (اسکله) نفتی کشور با موفقیت انجام شد و نقاط قابل بهبود به‌منظور افزایش شاخص‌های عملکردی کشف و اقدام‌های اصلاحی لازم تعریف و صادر شد.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرد: در این مانور علاوه بر تمرین ارتباطات درون‌سازمانی در شرایط اضطراری، ارتباطات برون‌سازمانی با سازمان‌های مسئول به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مهار هر چه مؤثرتر شرایط اضطراری تمرین و اجرا شد.
سیدعلی میری، رئیس پایانه نفتی خارک در این رزمایش ضن تشریح سناریوی آن، گفت: رزمایش مقابله با حمله ریزپرنده به نفتکش در حال بارگیری با اطلاع‌رسانی به مسئولان مربوطه طبق دستورعمل‌های شرایط اضطراری آغاز شد و پس از اعلام کاپیتان نفتکش، گروه‌های مقابله رروی اسکله اقدام‌های لازم برای حفاظت از تأسیسات را آغاز کردند و یدک‌کش‌های آتش‌خوار برای جداکردن و خاموش کردن آتش نفتکش به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: با توجه به اعلام نیروهای نظامی آتش‌سوزی ناشی از برخورد یک ریزپرنده با مخازن سمت چپ نفتکش دچار حریق شده و به همین منظور قایق‌های تندرو نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ایجاد امنیت عملیات و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محل اعزام و عملیات با کنترل‌های مناسب با کمترین مقدار خسارت مهار شد.
رزمایش مدیریت شرایط اضطراری با حضور فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارک با مشارکت پایانه نفتی خارک، ناوتیپ ذوالفقار سپاه خارک و دیگر نهادهای متولی برگزار شد.

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر