/
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

کارون محل تردد اتومبیل‌ها شده است / کیفیت آب اهواز نگران کننده است

یک نماینده مجلس گفت: اکنون وضعیت کارون به این شکل است که اتومبیل می‌تواند در آن تردد کند چه برسد به اینکه آب داشته باشد.
کد خبر : ۶۲۱۰

نبض نفت - علی ساری با اشاره به اینکه به دلیل کاهش شدید بارندگی وضعیت ذخایر آب استان خوزستان به شدت پایین است، اظهار داشت: ما در حال حاضر در  شرایط خاصی با موضوع کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم که نیاز است که در حوزه‌های بالادست بازنگری صورت گیرد.

وی افزود: نباید صرفا به این دلیل که سرشاخه‌ها در بالادست هستند به آنها اجازه بدهند آب را به میزان دلخواه ببرند و ما را در اوج  بی آبی بگذارند، این وضعیت به شدت ما را نگران کرده است.

نماینده مردم اهواز با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید نسبت به حقابه رودخانه‌ها و تالاب‌ها حساس باشد، یادآور شد: حوزه‌های بالادست کارون در استان چهار محال و بختیاری نباید اینگونه عمل کنند که هرآنچه از آب اضافه می‌ماند به کارون فرستاده و یا به فکر انتقال بیفتند، بلکه باید حقابه‌ها مشخص باشد.

وی تصریح کرد: اکنون وضعیت کارون به این شکل است که اتومبیل می‌تواند در آن تردد کند چه برسد به اینکه آب داشته باشد.

ساری یادآور شد: فعلا قطعی آب نداریم اما کیفیت آب از مدتها پیش به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم را نداریم به شدت پایین است و خطوط و شبکه انتقال آب ضعیف است و کیفیت آب هر روز خراب‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط وزارت نیرو در برنامه کلان و پیگیری‌های مباحث آب و فاضلاب استان باید دقیق‌تر پیگیری کند و نگذارد  پروژه‌ها مشمول زمان شوند.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: ایلنا


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر