/
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

عملیات اجرایی ۵ طرح آب و فاضلاب در دزفول آغاز شد

با حضور وزیر نیرو، عملیات اجرایی پنج طرح آب و فاضلاب در شهرستان دزفول آغاز شد.
کد خبر : ۶۳۲۱

نبض نفت - مدیر آب و فاضلاب منطقه دزفول ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه کلنگ زنی این طرح ها اظهار کرد: این پنج طرح بزرگ آبرسانی و فاضلاب با اعتباری بالغ بر۴۶۰ میلیارد ریال در دزفول اجرا خواهند شد.

جمال الدین برفر افزود: اصلاح شبکه توزیع آب و انشعاب خانگی پایگاه چهارم شکاری با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال، اصلاح شبکه توزیع آب و انشعاب خانگی پادگان زرهی دزفول با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال و اجرای شبکه فاضلاب و انشعاب خانگی محدوده خیابانهای شریعتی، پیام آوران، ساحلی و ۴۵ متری فتح المبین با اعتبار۳۰۰ میلیارد ریال از جمله طرح هایی هستند که عملیات اجرایی آنها از امروز آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین در راستای فاز اول طرح جامع آبرسانی به شهرستان دزفول، عملیات اجرایی دو خط انتقال آب شامل خط انتقال آب شرق دزفول از تصفیه خانه تا جاده شوشتر (شهرسیاه منصور) و همچنین خط انتقال آب از تصفیه خانه شمال تا مخازن کوی آزادگان با اعتباری بالغ بر ۱۵۹ میلیارد ریال نیز آغاز شد.

مدیر آبفای منطقه دزفول تاکید کرد: با اجرایی شدن این طرح ها، گام بزرگی در راستای پایداری تامین آب شرب و توسعه شبکه توزیع و همچنین شبکه فاضلاب دزفول برداشته خواهد شد.

برفر همچنین از آغاز فاز اول طرح جامع آبرسانی شهرستان دزفول با حضور وزیر نیرو خبر داد و گفت: احداث دو واحد مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی بتنی در تصفیه خانه شمال ، احداث دو واحد مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در منطقه کوپیته و کوی آزادگان، اجرای ۱۷.۵ کیلومتر خط لوله در قطرهای۲۵۰ تا۹۰۰ میلیمتر فولادی، حفاری، احداث ساختمان سرچاهی، برق رسانی و تجهیز ۱۶ حلقه چاه با ظرفیت۷۵۰ لیتر برثانیه  از جمله طرح هایی است که پیش از این درراستای طرح جامع آبرسانی انجام شده اند.

وی با بیان اینکه طرح جامع آبرسانی به شهرستان دزفول با هدف تامین آب شرب سالم و بهداشتی از طریق تلفیق آب زیرزمینی و آب سطحی رودخانه دز برای افق سال ۱۴۲۵ طراحی و در حال اجرا است، افزود: به طور کلی اعتبار هزینه شده برای فاز نخست این طرح ۴۵۰ میلیاردریال بوده است.

آیین آغاز عملیات اجرایی این پنج طرح به صورت نمادین در محل تصفیه خانه ناحیه شمال دزفول با حضور وزیر نیرو و هیئت همراه و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: مهر


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر