/
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
نماینده رشت تاکید کرد

بکار گیری تمام اهرم ها مقابل وزارت نفت برای بهره برداری نفت از خزر

نماینده رشت در مجلس گفت: برای به نتیجه رسیدن بحث بهره برداری نفت از خزر پی گیر هستیم و از همه اهرم های نظارتی و کنترلی خود استفاده می کنیم . تا این اتفاق هرچه سریعتر رخ دهد.
کد خبر : ۶۵۰۶

جبار کوچک نژاد  در گفتگو با نبض نفت در بحث  بهره برداری از منابع انرژی نفتی خزر اخیرا کلنگ بهره برداری آن زده شد و مردم گیلان از این خبر بسسیار خوشحال شدند چون در بحث صنایع پایین دست و بالا دست و هم صنعت پترو شیمی فرصت رشد بسیار خوبی برای استان ایجاد می کند.

وی افزود: متاسفانه  علی رغم خریداری بخشی از زمین و پی گیری های صورت گرفته تاکنون اقدام اساسی صورت نگرفته است.
کوچکی نژاد  با بیان اینکه ما در بحث خزر چند بار از وزیر سوال کردیم و حتی تذکر دادیم  گفت: آقای زنگنه اعتقاد دارد بدلیل عمق زیاد که بیش از هزار متر می باشد و سنگینی امواج آب  همچنین پاسخگو نبودن تکنولوژی داخلی برای بهره برداری  با محدودیتهایی مواجه هستیم.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  یادآورشد: همینطور کشورهای دیگر هم علاقه زیادی برای مشارکت ندارند با این حال ما همچنان پی گیر هستیم که اتفاق بیفتند و ما به منابع عظیم خزر  که یک در سو کشور روسها هستند و سوی دیگر ما برداشت داشته باشیم.
وی درباره اهمیت و ارزش بهره برداری از منابع انرژی خزر نیز گفت: هم اکنون بخشی از گاز ما از ترکمنستان تامین می شود ، که با  راه اندازی این حوزه انرژی می توانیم بخش زیادی از گاز شمال کشور را از این حوزه تامین کنیم در عین حال بحث فروش نفت نیز بحث خود را دارد که در کل مزیت های بالای  بهره برداری از نفت خزر را نشان می دهد.
نماینده رشت در مجلس گفت: برای به نتیجه رسیدن بحث بهره برداری نفت  از خزر پی گیر هستیم و از همه اهرم های نظارتی و کنترلی  خود استفاده می کنیم . تا این اتفاق هرچه سریعتر رخ دهد.

خبرنگار: مرتضی تاجیک

 |ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر