/
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

شمارش معکوس برای پایان بزرگترین منبع انرژی کشور/ 60 سال دیگر نفت نداریم

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس گفت: حداکثر تا 60 سال دیگر می توانیم امیدوار باشیم که نفت داریم بنابراین باید روند فعلی را تغییر بدهیم.
کد خبر : ۶۵۷۸


محمدرضا منصوری در
گفتگو با نبض نفت اظهارداشت: در گذشته های دور درآمدهای کشورمان بر اساس نفت نبود نفتی ما نداشتیم، بنابراین قرن ها به این روش زندگی کرده بودیم ولی اکنون با وجود نفت در50 سال اخیر و افزایش قیمت نفت مقداری برای کشورهایی که صنایع نفت داشتند زندگی ها بهتر شده است ولی باید دید  آینده نفت چه خواهد شد.
وی با طرح این سوال که آیا توجه داریم که به طور کلی ظرفیت مخازن ما چقدر است؟ گفت: جمعیت دنیا روبه افزایش است،نیاز ها زیاد است و مصارف بالا رفته  بنابراین شاید تا حداکثر60 سال دیگر نفتی نباشد که بخواهد جامعه روند فعلی را ادامه دهد.
منصوری خاطرنشان کرد: از سویی دیگر خود وجود نفت و سوخت های فسیلی باعث شد که محیط زیست به خطر بیفتد ،لایه اوزن دچار مشکل شود و تغییر اقلیمی که در کل دنیا به وجود آمد از این رو ما باید آمادگی داشته باشیم برای اقتصاد بدون نفت همانطور که در دهه های خیلی دور اقتصاد ایران بدون نفت بود.
وی با بیان اینکه امیدواریم ما پایه های اقتصادی و صنعتی را جوری بزاریم که اگر نفت تمام شد و یا مثل تحریمی که برای ما اتفاق افتاد بتوانیم اقتصادمان را بچرخانیم تصریح کرد: تحریم یک نعمت بود که ما آمادگی این را داشته باشیم که بدون نفت اقتصادمان را بچرخانیم و یک آزمایشی است برای مردم که توانمندی خود را بالا ببریم و بتوانیم صادرات داشته باشیم،تولید خوب داشته باشیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: من فکر می کنم شعار تولید امسال می تواند کمک کند به همه تولید کنندگان به خصوص کسانی که در صنعت نفت هستند و کارهای خدماتی ، پروژه های ملی بدون نیاز به بیگانگان مابتوانیم پروژه های خودمان را انجام بدهیم اگرچه بالاخره همه کشورها بهم وابستگی دارند و این چیزی از ارزش های یک کشور کم نمیکند.
وی تصریح کرد: امیدواریم شرایطی که به وجود آمده و افزایشی که در قیمت دلار به وجود آمده باعث شود تولید کنندگان ما حتی صادرات داشته باشند در بخش های پتروشیمی و حتی کارهای زیر دستی پتروشیمی که این مهم است و امسال انجام میشود.
منصوری اشاره داتشت: با بالا رفتن کیفیت و توان بالای تولیدی می توانیم امیدوار باشیم که صنایع ما بتوانند به خصوص در بخش نفت شکل و شمایل خود را پیدا کنند.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر