/
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

انتقال ۱۲۳میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی از طریق خطوط لوله کشور

شاهرود - مدیر خطوط لوله نفت ایران گفت: سال گذشته ۱۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی از طریق خطوط لوله سراسر کشور انتقال یافت که نسبت به سال قبل از آن ۲.۵ درصد افزایش داشت.
کد خبر : ۶۵۹۶

نبض نفت - پرویز معماریان ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی و نفت خام از طریق خطوط لوله سراسر کشور انتقال یافته که نسبت به سال  قبل از آن ۲.۵ درصد افزایش داشت، تصریح کرد: این افزایش بدون افزایش خط یا مرکز انتقال و تاسیسات نفتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تحقق این مهم فقط با سعی و تلاش همکاران ما برای استفاده بهینه از امکانات موجود بدست آمده، پس جای بسی خوشحالی است که این شرکت در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حمل بیشتر فرآورده‌های مورد نیاز هموطنان‌مان را بر عهده داشته است.

مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه داد: این رقم ۲.۵ درصد افزایش اعلام شده معادل ۵۸.۵ میلیارد تن کیلومتر است، که نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۰درصد رشد داشته است.

معماریان علت عدم انتقال نفت کوره توسط خطوط لوله در سال‌های اخیر را گاز سوز کردن نیروگاه‌هایی دانست که در گذشته از  نفت کوره و سوخت مایع استفاده می‌کردند.

وی تصریح کرد: دو نیروگاه در کشور از نفت کوره استفاده می‌کردند که سوخت آنها را شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تامین می‌کرد ولی از دو سال قبل گازسوز شده‌اند و ما دیگر به آن نیروگاه‌ها نفت کوره حمل نمی‌کنیم.

مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در خصوص پیگرانی هوشمند ۱۴هزار کیلومتر خط لوله سراسر کشور نیز گفت: تا کنون ۱۶هزار کیلومتر از خطوط لوله شرکت را پیگرانی هوشمند کرده‌ایم، یعنی بعضی از خطوط را بیش از یکبار پیگرانی هوشمند کرده‌ایم که همین امر باعث شده تا تعمیرات اضطراری و پیش بینی نشده ما بسیار کاهش یافته و حتی به صفر نزدیک شود.

معماریان در پایان اضافه کرد: کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران سربازان گمنام وزارت نفت هستند که علیرغم اهمیت عملکردشان، متاسفانه کارشان کمتر دیده می‌شود و شاید یکی از مهمترین دلایل آن هم اعتقاد همکارانمان از خدمت به خلق و رضای خداوند نشات می‌گیرد.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر