/
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

لحظه به لحظه با بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ در تهران برگزار می شود.
کد خبر : ۶۶۶۰
برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی

   

امضای تفاهم‌نامه بین سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه صنعت نفت

تفاهم نامه همکاری بین سازمان انرژی اتمی ایران و پژوهشگاه صنعت نفت در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران به امضاء اصغر زارعان، دستیار ویژه دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در امور اجرایی، به نیابت از ایشان و دکتر جعفر توفیقی، رییس پژوهشگاه صنعت نفت رسید.

وزیر نفت امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری حاضر می‌شود

وزیر نفت امشب با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری از شبکه دو سیما پس از بخش خبری ۲۲ و ۳۰ دقیقه، تازه‌ترین تحولات صنعت نفت را تشریح می‌کند.

استقبال معنا دار از نمایشگاه بیست و سوم در بحران برجام

تقارن روزهای برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پترو شیمی با رفتار نا متعارف رئیس جمهور آمریکا که در نهایت لغو کامل برجام را به دنبال داشت و استقبال کم نظیر شرکتهای داخلی و خارجی از نوروزگاه سالانه نفتی تهران، همچنین حضور معنا دار مخاطبان عام درزمانی که نمایشگاه کتاب تهران به عنوان بزرگترین نمایشگاه سال دایر است معنادار بود.

تشریح برنامه های وزارت نفت برای حمایت از کالاهای ساخت داخل

معاون وزیر نفت در امور مهندسی و پژوهشی با تشریح برنامه های وزارت نفت برای حمایت از ساخت داخل، گفت: وزیر نفت نیز چندی پیش دستوری را ابلاغ کرده است که بر اساس آن، فهرستی از کالاهای تولید داخل تهیه تا از واردات کالاهای مشابه خارجی جلوگیری شود.      

صرفه جویی 150 میلیون یورویی با داخلی سازی کمپرسورهای رفت و برگشتی

مدیرعامل شرکت تاپکو ارزش واردات کمپرسورهای رفت و برگشتی برای صنایع پالایشی و پتروشیمی را سالانه تا ۱۵۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: با بومی سازی تولید این تجهیزات در کشور، دیگر نیازی به واردات آنها و خروج ارز از کشور وجود ندارد.

تاسیسات دریایی برای تامین منابع مالی چند تفاهم‌نامه امضا کرد

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از امضای چند تفاهم‌نامه مالی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلاری با فاینانسورهای خارجی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز خبر داد.

مقام شرکت نفتی اسپانیا: همکاری با ایران را ادامه می دهیم

مدیر واحد تجاری شرکت «جی.سی ولوز» اسپانیا که بیش از 20میلیون دلار در صنایع نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کرده است، گفت: پس از توافق هسته ای، راه های ورود به بازار ایران گشوده شد و حتی با وجود خروج آمریکا، همکاری های ما با ایران تداوم می یابد.

لندن همانند دیگر متحدان اروپایی در برجام می‌ماند

کیت ولینگز، مدیرکل بازرگانی سفارت بریتانیا در تهران، در آیین امضای اسناد همکاری شرکت پایانه‌های نفتی ایران اعلام کرد: انگلیس همانند دیگر متحدان اروپایی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متعهد می ماند.

بازگشت ۲۰ درصدی سرمایه سرمایه‌گذاران طرح کهاب

دستیار مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: میزان بازگشت سرمایه در اجرای طرح کهاب برای سرمایه‌گذاران ۲۰ درصد تعیین شده است.

گلوبال پتروتک کیش با شرکت‌های روس و چینی در حال مذاکره است

مدیرعامل شرکت گلوبال پتروتک کیش گفت: هم اکنون با شرکای روسی و چینی خود برای تامین مالی پروژه‌ها در حال مذاکره هستیم.

نمایشگاه نفت جذاب‌ترین رویداد بین‌المللی ایران برای شرکت‌های کره‌ای است

یکی از مسئولان بخش بازرگانی سفارت کره جنوبی در تهران اعلام کرد در میان نمایشگاه‌های تجاری در ایران، نمایشگاه نفت بیشترین جذابیت را برای شرکت‌های کره‌ای دارد.

رویکرد وزارت نفت حمایت از سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت است

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: نگاه دولت و همچنین تفکر حاکم در وزارت نفت حمایت از صنعتگران و سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت و گاز است.

۱۰۵۰ نفتکش در سال ۹۶در پایانههای نفتی ایران پهلودهی شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از پهلودهی ۱۰۵۰ نفتکش در سه پایانه این شرکت در سال ۹۶ خبر داد و گفت: حجم عملیات پهلودهی در این سال نسبت به مدت مشابه قبل با رشد ۳۸ درصدی همراه بوده است.  

کاهش قابل توجه هزینه گل حفاری در صنعت نفت ایران

افزایه­‌های حفاری پژوهشگاه صنعت نفت ایران می‌تواند تا یک ششم هزینه‌های مربوط به گل حفاری را کاهش دهد.

حضور فعال شرکت انگلیسی اتمس در صنعت نفت ایران

مهندس توسعه تجارت شرکت اتمس اینترنشنال از تمایل این شرکت به ارائه تازه­‌ترین فناوری­‌های خود به شرکت‌های ایرانی خبر داد.    

همکاری شرکت ملی حفاری با بخش خصوصی در پژوهش‌های نفتی

تفاهم نامه همکاری بین شرکت گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت ملی حفاری ایران در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت گاز و پتروشیمی امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری ساخت تجهیزات بالادستی مورد نیاز صنعت نفت امضا شد

پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان انرژی اتمی در بخش ساخت تجهیزات بالادستی مورد نیاز صنعت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

اولویت مارون نگهداشت توان تولید نفت است

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، نگهداشت توان تولید را از اولویت‌های این شرکت برشمرد و گفت: شرکت نفت و گاز مارون پارسال با تعمیر و تکمیل چاه‌ها با همکاری مدیریت فنی ستاد مناطق نفتخیز موفق به جبران افت تولید شده است.

استفاده از فناوری ANG رویکرد جدید صنعت سی‌ان‌جی ایران

مدیر سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: مطالعات در صنعت سی‌ان‌جی هم اکنون بر فناوری ANG متمرکز شده است.

آمادگی ژاپن برای واگذاری لایسنس‌های پتروشیمی به ایران

هدف عمده حضور ژاپن در قالب یک پاویون معرفی فرصت‌های همکاری با شرکت­‌های ایرانی در زمینه واگذاری لایسنس فناوری به ویژه در حوزه پتروشیم­ی و صنایع شیمیایی است.

۵ سکوی پارس جنوبی عملیاتی می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس مقدار برداشت تجمعی گاز غنی از میدان پارس جنوبی را حدود یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون مترمکعب در سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: پنج سکوی پارس جنوبی نیمه نخست امسال تولید را آغاز می‌کنند. 

تنگناهای تحریم سبب رشد تحقیقات در پتروشیمی کشور شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با وجود تحریم سرعت رشد و توسعه کاهش یافت اما متوقف نشد و این تنگناهای تحریم بود که سبب رشد واحدهای تحقیقاتی شد و قطعاتی که در گذشته وارد می‌شد، در داخل با استانداردهای لازم به تولید رسید.

تصمیم ترامپ تاثیری در همکاری آنکارا با تهران ندارد

نماینده شرکت تولیدکننده تجهیزات نفت و گاز ترکیه (تیمکس Timex)با بیان اینکه تصمیم ترامپ تاثیری در همکاری شرکت های این کشور با ایران ندارد؛ گفت : دلیلی ندارد کشوری از آن سوی جهان در روابط دولت های دیگر دخالت کند.

ناوگان شرکت ملی نفتکش آماده فعالیت در هر شرایطی است

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به اعمال تحریم های احتمالی علیه کشورمان، گفت: برنامه‌ریزی های لازم انجام شده و ناوگان این شرکت آماده فعالیت در هر شرایطی است.   

مدیر یک شرکت اتریشی: با برجام یا بی برجام در ایران می‌مانیم

مدیر فروش شرکت LMF اتریش گفت: قصد ترک بازار ایران را نداریم و با برجام یا بی برجام در ایران می‌مانیم.    

نخستین کامیون چاه‌پیمایی و نمودارگیری ساخت داخل رونمایی شد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: ساخت کامیون چاه‌پیمایی و نمودارگیری تا پیش از این تنها در انحصار شرکت‌های خارجی بود که با همکاری متخصصان و کارشناسان ایرانی طراحی و ساخت آن در کشور بومی شد.

اتاق بازرگانی تهران و فن بازار تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

در حاشیه رویداد ارائه به سرمایه‌گذاران در نوآوری‌های فناورانه صنعت گاز، اتاق بازرگانی تهران و فن بازار تفاهم‌نامه‌ای با هدف برگزاری رویدادهای مشترک صنعت نفت و گاز برگزار کردند.

فن‌بازارها در ۸۰ درصد سراسر ایران حاضر هستند

هم اکنون در ۱۷ استان و بیش از ۸۰ درصد از مساحت کشور که شامل همه استان‌های صنعتی می‌شود، فن بازارها موجود هستند.

برداشت ١٠٥هزار بشکه نفت تا پایان امسال از دو میدان مشترک

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت از برداشت ١٠٥هزار بشکه نفت از دو میدان مشترک آذر و آزادگان جنوبی خبر داد.

آغاز همکاری ایران و سوکار آذربایجان در حوزه نانوفناوری

رئیس دپارتمان علمی و فنی شرکت سوکار آذربایجان گفت: پژوهشگاه صنعت نفت ایران و بخش پژوهشی شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) همکاری نزدیکی را به‌ویژه در حوزه نانوفناوری با طرف ایرانی آغاز کرده است.

نایب رئیس مجلس از نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بازدید کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران حضور یافت و از نزدیک با توانمندی‌های شرکت‌های سازنده تجهیزات صنعت نفت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های طرف قرارداد وزارت نفت آشنا شد.

کاتالیست EO در ایران تجاری‌سازی می‌شود

پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت اکسیر نوین آسیا به‌منظور توسعه دانش فنی ساخت کاتالیست EO قرارداد همکاری امضا کردند.

شرکتهای روس آماده انتقال فناوری به ایران هستند

رایزن بازرگانی سفارت روسیه در ایران گفت: شرکتهای روس آماده سرمایه گذاری و انتقال فناوری به شرکتهای ایرانی در صنعت نفت و گاز ایران هستند.

تفاهم‌نامه همکاری برای تولید کاتالیست ایرانی امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری تولید صنعتی کاتالیست‌های هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی برش‌های سنگین نفتی (RCD) میان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا و پژوهشگاه صنعت نفت در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفتی امضا شد.     

برنده مناقصه سیری تا پایان اردیبهشت‌ماه اعلام میشود

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: تعداد چهار پروژه از ۳۵ پروژه تعریف شده در شرکت ملی نفت ایران در حوزه نگهداشت و افزایش توان تولید به شرکت نفت فلات قاره ایران اختصاص دارد. 

لهستانی‌ها همچنان خواهان حضور در صنعت نفت ایران هستند

نماینده یک شرکت لهستانی اعلام کرد که حتی در صورت تغییر شرایط سیاسی، این شرکت به حضور در بازار ایران ادامه می‌دهد.

۹۵ درصد اقلام صنعت گاز ایرانی است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: ۹۵ درصد تجهیزات مورد نیاز گازرسانی، ۷۰ تا ۸۰ درصد اقلام پالایشگاهی و حدود ۵۰ درصد مواد شیمیایی پالایشگاه‌های گازی، ساخت داخل است.

عقلای مجلس شورای اسلامی مشکل بودجه شرکت گاز را حل می‌کنند

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: حذف آبونمان از بودجه شرکت ملی گاز، مشکلی است که توسط عقلای مجلس شورای اسلامی حل می‌شود و شرکت ملی گاز هرگز در ارائه خدمات مطلوب به مردم توقف نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز: روزانه به ۱۰ روستا گازرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به برنامه این شرکت برای تکمیل توسعه شبکه گازرسانی به روستاها گفت: براساس برنامه تدوین شده، امسال بنا داریم هر روز به ۱۰ روستا گازرسانی کنیم به نحوی که سال آینده گازرسانی به همه روستاهای ایران پایان یابد.

تحقق تولید ۳۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آزادگان جنوبی تا پایان ۹۸

سرپرست طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی از تکمیل فاز اول میدان آزادگان جنوبی تا پایان ۹۸ و رسیدن به هدف تولید ۳۲۰ هزار بشکه‌ای خبرداد. 

غیبت شرکتهای بینالمللی توسعه صنعت نفت ایران را متوقف نمیکند

معاون شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی با اشاره به توان شرکت های داخلی در توسعه صنعت نفت و گاز گفت: ما اذعان داریم که به شرکت های بین المللی برای سرمایه گذاری نیاز داریم، اما این بدان معنا نیست غیبت این شرکت ها موجب توقف توسعه نفت ایران باشد.

شرکت ملی حفاری با دو شرکت ایرانی و لهستانی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه نمایشگاه بیست‌وسوم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شرکت دانش‌بنیان «میشان» و شرکت لهستانی «اگزالو»دو تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.       

کیفیت تجهیزات صنعت نفت مورد تاکید وزارت نفت است

معاون مهندسی پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: یکی از مسائلی که امروز در وزارت نفت مورد توجه قرار دارد بحث کیفیت تجهیزات صنعت نفت است.

شرایط صنعت نفت ایران به پیش از سال ۹۲ و دوران تحریمها بر نمی‌گردد

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: تصمیم امشب آقای ترامپ هر چه باشد شرایط صنعت نفت ایران به پیش از سال ۹۲ و دوران تحریمها بر نمی‌گردد.

صنعت نفت ایران ۵ سال دیگر به سطح قابل قبولی می‌رسد

مدیرعامل شرکت اویل دینامیکز گفت: صنعت نفت ایران به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و با مقدار سرمایه‌گذاری مناسب پس از چهار یا پنج سال می‌تواند به سطح قابل قبولی برسد.

شرکت‌های جمهوری چک مشتاق همکاری با ایران هستند

رئیس هیئت مدیره شرکت SIWATEC گفت: شرکت‌های جمهوری چک برخلاف کشورهای اروپایی دیگر برای همکاری با ایران اشتیاق دارند. 

وزارت نفت مصمم است، دولت موظف است

رئیس جمهوری با اشاره به طرح‌های وزارت نفت در بهره‌مندی از توان سازندگان، شرکت‌های اکتشاف و تولید و شرکت‌های دانش بنیان داخلی گفت: وزارت نفت در به‌کارگیری توانمندی‌های داخلی مصمم است و دولت هم موظف است فضای کسب‌وکار مناسب را برای صنعت عظیم نفت فراهم کند.

تمایل شرکت‌های ایرانی به ساخت تجهیزات نفتی با مشارکت خارجی‌ها

مدیرعامل یک شرکت روسی اعلام کرد یکی از ویژگی‌های قابل توجه صنعت نفت ایران، اولویت دادن به شراکت با طرف‌های خارجی و تولید در ایران است. 

نمایشگاه بین‌المللی نفت ویترین موفقیت‌های بزرگ صنعت نفت است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران، ویترین موفقیت‌های بزرگ صنعت نفت است، گفت: این رویداد بین‌المللی هر سال با کیفیت بالاتری نسبت به سالهای پیش برگزار می‌شود. 

پرتامینا از همکاری با شرکت‌های ایرانی منتفع می شود

نایب رئیس بخش اکتشاف شرکت پرتامینای اندونزی گفت: همکاری با شرکت‌های ایرانی به سود ماست. زیرا آنها دانش محلی در اختیار دارند و ما مدت‌هاست در این صنعت فعالیت می‌کنیم. 

دستگاه ساخت داخل کاربردی در سیستم مدیریت سیال حفاری رونمایی شد

همزمان با سومین روز کاری بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران دستگاه جداکننده جامد – مایع (اکسترکتور) ساخت داخل که در سیستم مدیریت سیال حفاری کاربرد دارد، رونمایی شد. 

پیمانکاران داخلی در نمایشگاه صنعت نفت شناسایی و حمایت میشوند

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در یادداشتی اهداف توسعه‌ای این شرکت در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت را تشریح کرد.

خط پنجم سراسری انتقال گاز تغییر کاربری داد

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: با هدف انتقال گاز شیرین عسلویه جهت تامین گاز کریدور غرب کشور، خط پنجم سراسری از انتقال گاز ترش به گاز شیرین تغییر کاربری داد.  

رویداد استارت‌آپ دمو صنعت گاز آغاز به کار کرد

رویداد استارت‌آپ دمو صنعت گاز ایران با هدف معرفی توانمندی های شرکت های نوپا و سرمایه گذاران صنعت گاز به یکدیگر و همافزایی طرفین آغاز به کار کرد.

ظرفیت انتقال نفت خام سنگین غرب کارون به یک میلیون بشکه می‌رسد

یک مقام مسئول، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال 99 ظرفیت انتقال نفت‌خام سنگین غرب کارون به یک میلیون بشکه در روز می‌رسد.

نباید در فناوری داخلی بی‌اعتماد باشیم و ریسک نکنیم/ تحریم شویم یا نه باید روی پای خودمان بیاستیم

رئیس‌جمهور گفت: فکر می‌کنم وزارت نفت مصمم است در این کار که از توان داخلی استفاده کند؛ اینکه می‌گویند تحریم نعمت می‌شود، ما باید کاری کنیم رابطه صمیمانه خودمان نعمت باشد؛ نه اینکه چون تحریم بشویم مجبوریم در داخل کاری کنیم. تحریم شویم یا نه باید روی پای خودمان بیاستیم. این ضرورت است. کاری که شما انجام می‌دهید کمک اقتصادی صرف نیست.

افتتاح طرح‌های مهم در زمینه نفت و گاز تا پایان سال

وزیر نفت : طرح های مهمی در زمینه نفت ، گاز و پتروشیمی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

نمایشگاه نفت بهترین فرصت شرکت‌های خارجی برای یافتن شریکان ایرانی است

نماینده یک شرکت روس اعلام کرد که ظرفیت‌های بالای بازار ایران و امکان یافتن شریکان ایرانی، مهمترین انگیزه این شرکت برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بوده است.

14 بلوک نفتی، گزینه های جدید ایران برای جذب سرمایه گذار

وزارت نفت در حالی تابستان امسال 14 بلوک اکتشافی خود را به مناقصه می گذارد که بر این باور است 6 بلوک جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران خارجی دارد.

  رییس جمهوری از نمایشگاه نفت بازدید کرد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز - سه شنبه - از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی بازدید کرد.

قرارگاه خاتم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح نفتی اجرا می کند

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از انجام ۱۰ طرح نفتی با ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و به تشریح این طرح ها پرداخت.

افزایش ۴۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت با اجرای بسته‌های نگهداشت تولید

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: با اجرای طرح های نگهداشت و افزایش تولید نفت، از مجموع ۳۰ میدان بالغ بر ۴۰۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید روزانه نفت کشور افزوده می شود.

همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای جهانی انرژی برگزار می‌شود

چهارمین همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین‌المللی انرژی هم‌زمان با نخستین نشست معرفی نظام مبادلات پیمانکاران فرعی در صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی برگزار می‌شود.

 ایران سازوکار فروش نفت در دوران تحریم را به دست آورده است

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی گفت: امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در طول چهار دهه تحریم‌ توانسته است سازوکارهای موثری را برای فروش نفت به‌دست آورد و خلاقانه آن را حفظ کند.

 امضای ۴۰ میلیارد دلار قرارداد نفتی تا پایان مهرماه

معاون امور مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش قراردادهای بالادستی، یادآور شد: پارسال سه قرارداد نفتی امضا شد و به‌زودی قرارداد چهارم نیز امضا می‌شود.

ایران و اسپانیا برای همکاری در صنایع نفت و گاز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

در حاشیه کارگروه مشترک ایران و اسپانیا، تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و اسپانیا توسط حسین اسماعیلی شهمیرزادی، مدیرکل اروپا و آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت و مرسدس مونه‌درو، رئیس هیئت نمایندگی اسپانیا امضا شد.

آمادگی اتریشی‌ها برای همکاری با ایران در حوزه انتقال فناوری

نماینده اتاق بازرگانی اتریش اعلام کرد که شرکت‌های اتریشی آماده سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری در ایران هستند.

روند رو به رشد بازار ایران مهم‌ترین مزیت از نگاه سرمایه‌گذاران خارجی

مدیر فروش منطقه‌ای شرکت پراگناست (PROGNOST) آلمان مهم‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری در بازار ایران را روند رو به رشد بازار و ساخت مجتمع‌های جدید دانست که می‌تواند موقعیت‌های بسیاری را برای پراگناست و دیگر شرکت‌های خارجی فراهم کند.

مناقصه ۱۴ بلوک اکتشافی در ماه ژوئیه برگزار می‌شود

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از آغاز برگزاری مناقصه ۱۴ بلوک اکتشافی در ماه ژوئیه (تیر- مردادماه) خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال قرارداد این بلوکهای اکتشافی امضا شود.

فضای همکاری‌های مشترک اقتصادی میان ایران و اسپانیا گسترده است

رئیس هیئت نمایندگی اسپانیا، هدف عمده کارگروه مشترک ایران و اسپانیا را که به دنبال امضای تفاهم‌نامه وزیر امور خارجه اسپانیا با دولت ایران در بخش‌های مختلف از جمله انرژی تشکیل شد؛ تقویت همکاری‌ها میان شرکت‌های دو کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی برشمرد.

تحریم‌ مانع فعالیت‌های توسعه‌ای در ایران نخواهد شد

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران به معرفی شاخص‌ترین فرصت‌های اکتشافی در ایران پرداخت و گفت: چالش‌هایی از جمله تحریم نمی‌تواند مانع فعالیت‌های توسعه‌ای صنعت نفت در ایران شود. ما متوقف نخواهیم شد.

بلوکهای اکتشافی-توسعهای شرکت ملی نفت ایران معرفی شد

۱۴ بلوک اکتشافی-توسعهای شرکت ملی نفت ایران در مجموع با مساحت تقریبی بیش از ۸۰ هزار کیلومتر مربع، واقع در ۶ حوضه رسوبی کشور در حضور نمایندگان شرکتهای داخلی و خارجی در نمایشگاه بینالمللی صنعت نفت معرفی شد.    

اسپانیا به دنبال حضور بلندمدت در بازار ایران است

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با اشاره به کارگروه مشترک انرژی ایران و اسپانیا، گفت: حضور اسپانیایی‌ها با این جدیت و پیگیری نشان می‌دهد که با اطلاع از شرایط ایران، همچنان تمایل به همکاری دارند و فکر نمی‌کنیم مشکلی برای ادامه همکاری با شرکت‌های اسپانیایی و دیگر شرکت‌های اروپایی داشته باشیم.

توتال ساخت خط لوله و سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی را کلید زد

معاون مهندسی،توسعه و بهره برداری شرکت نفت گفت: خرید ورق های لازم برای ساخت لوله های مربوط به پروژه خطوط لوله بخش آبی فاز ۱۱پارس جنوبی باهزینه توتال انجام شده و منتظر تائید نهایی کارفرما است.

تولید 630 هزار بشکه نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت:روزانه ۶۳۰ هزار بشکه نفت، ۱۸ هزار بشکه ان‌جی‌ال و ۱۰ هزار بشکه نفت در این شرکت تولید می‌شود.  

قراردادهای چند میلیون دلاری میان شرکت‌های ایرانی و هلندی امضا می‌شود

مسئول پاویون هلند در نمایشگاه بین‌المللی نفت اعلام کرد که در پی تقویت روابط، شرکت‌های هلندی چند قرارداد در صنعت نفت و گاز ایران امضا کرده‌اند.

نمایشگاه نفت تهران فرصتی برای کسب‌وکار ایده‌آل است

نماینده شرکت سوئدی سافت معتقد است نمایشگاه نفت تهران برخلاف نمونه‌های بین‌المللی مشابه، فرصتی برای کسب‌وکار ایده‌آل است.

ما در ایران هستیم که سرمایه‌گذاری کنیم

مدیرعامل شعبه ایران شرکت اتریشی OMV، نمایشگاه نفت را فرصت جذابی برای کسب‌وکار دانست، زیرا نه تنها می‌توان با شرکت‌های ایرانی، بلکه با مقامات و شرکت‌های خارجی دیگر نیز ملاقات و گفت‌وگو کرد

چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت بازار جهانی نفت بررسی می‌شود

چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت بازار جهانی نفت ازسوی نمایندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بررسی می‌شود.

واگذاری ۳ میلیارد دلار پروژه به شرکت‌های داخلی

وزیر نفت گفت: ظرف چهار تا پنج ماه آینده بیش از ۳میلیارد دلار از پروژه‌های نگهداشت تولید در میدان‌های کنونی نفت و گاز به شرکت‌های داخلی واگذار می‌شود.

حضور تأمین سرمایه امین در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه امین معتقد است در دوران فعلی اقتصاد کشور، بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های بازار سرمایه می‌تواند رویکرد مناسبی برای حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی باشد.

 ایران خواهان قیمت بالای نفت نیست

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ایران خواهان قیمت بالای نفت نیست، اظهار کرد: قیمت نفت باید به نحوی باشد که بازار مرتب دستخوش نوسان نباشد. زیرا نوسان بازار بی‌ثباتی را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.

حضور خیره‌کننده شرکت‌های پر سابقه خارجی در نمایشگاه نفت بیست‌وسوم

مدیر بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت اعلام کرد: تعداد قابل توجهی از شرکت‌های بین‌المللی پرسابقه، بانفوذ و پرقدرت بین‌المللی که طالب حضور و فعالیت در صنعت نفت ایران هستند، در آوردگاه نمایشگاه بیست‌وسوم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران حضوری خیره‌کننده دارند.

بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت‌نفت ایران آغاز به کار کرد

بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، صبح امروز (یکشنبه - ١٦ اردیبهشت ماه) در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی آغاز به کار کرد

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش با حضور وزیر نفت و معاونان وی آغاز به کار کرد.

معرفی ۱۴ بلوک اکتشافی شرکت ملی نفت در نمایشگاه بینالمللی نفت ایران

۱۴ بلوک اکتشافی-توسعهای شرکت ملی نفت ایران از سوی مدیریت اکتشاف این شرکت در بیست‌و‌سومین نمایشگاه بینالمللی صنعت نفت معرفی میشود.

نمایشگاه نفت؛ پلی به سوی تحقق اهداف برنامه ششم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آستانه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، در یادداشتی این رویداد را فرصتی برای شرکت ملی نفت ایران در مسیر تحقق اهداف توسعه ای وزارت نفت و برنامه ششم توسعه برشمرد.

بیست‌وسومین نمایشگاه بینالمللی صنعت نفت فردا آغاز به کار میکند

مدیر بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی صنعت نفت به تشریح ویژگیهای این نمایشگاه و برنامههای تدارک دیده شده در آن پرداخت؛ نمایشگاهی که از فردا (۱۶ اردیبهشت ماه) آغاز به کار میکند.

نبض نفت - بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان یکی از بزرگترین رخدادهای صنعتی و تجاری ایران در حوزه نفت که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکتهای توانمند داخلی و خارجی برگذار می شود، فرصتی است تا شرکتهای فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این صنعت ، فعالیتها و نوآوری های آتی خود را هدایت کنند.

از جمله اهداف کلی این نمایشگاه عبارتند از ارائه آخرین دستاوردهای فن آوری روز در حوزه صنعت نفت و گاز، گسترش تعامل با سایر کشورها و نیز رقابت با شرکتهای نفتی مشابه در سطح جهان، کمک به تقویت توان ساخت داخلی از طریق تبادل اطلاعات فنی، آشنایی صنعتگران با دستاوردهای نوین ، عقد قراردادهای بازرگانی در زمینه مبادله کالا، خدمات و اطلاعات فنی، توسعه اشتغال در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، حضور تجار و صنعتگران بین المللی از سراسر جهان در نمایشگاه جهت کمک به توسعه صادرات تولیدات داخلی، کمک به ایجاد بازارهای جدید خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه بازارهای هدف، برگذاری سمینارهای مختلف برای تسهیل در نیل به اهداف تعیین شده، ارتقای جایگاه و موقعیت نمایشگاه در منطقه و جهان، ایجاد انگیزه جهت سرمایه گذاری بخش های مختلف خصوصی ، تعاونی و دولتی ، داخلی و خارجی در صنایع نفت و گاز، ایجاد حس خود باوری و خود اتکایی ملی در نیروهای متخصص و مدیران و سرمایه گذاران داخلی جهت انجام مطالعات و تحقیقات در زمینه های اکتشاف، استخراج، فراوری و توزیع و صادرات محصولات.

در نمایشگاه بیست و سوم شرکت کنندگان در زمینه های مختلف به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت از جمله محصولات ، تجهیزات و مواد، تجهیزات اکتشاف، حفاری، جابجایی و حمل بار ،ماشین آلات و تجهیزات دوار (کمپرسور، پمپ، توربین،دمنده،محرک) ، تجهیزات حرارتی (گرمکن،کوره، مبدل،دیگ بخار) ،بهداشت و سلامت ،مخزن/ سیلندر / برج ،تجهیزات و مواد کنترل و ابزار دقیق ،تجهیزات مکانیکی متفرقه ،سرمایش و گرمایش / تهویه ، فراساحل و دریایی ، ارتباطات و مخابرات ، تجهیزات آزمایشگاهی ، ایمنی / حفاظت/ امنیت ، محیط زیست ، لوله و اتصالات ، شیرآلات ، مواد استیل و فلزی ، پلاستیک و کامپوزیت ، اتومبیل و ابزارآلات وابسته ، مواد شیمیایی / روغن / رنگ ، عایق و نسوز ، راه و ساختمان ، کارگاه و ابزار دستی ، اداری و دفتری ، سیستم های پکیج ، سایر محصولات،تجهیزات و مواد ، خدمات مهندسی ، مشاوره ، تحقیق و توسعه ، تعمیر و نگهداری ، نصب و راه اندازی، آزمایش، کنترل و بازرسی ، نقشه برداری ، لرزه نگاری / ژئوفیزیک ، سیستم های اطلاعاتی ، خدمات فناوری نفت

، گواهی نامه ها و استانداردها ، تأمین مالی و بیمه و امور مالی ، نگهداری مراکز خدماتی ، تجهیزات سرچاهی و رشته های تکمیلی درون چاهی ، پمپ های درون چاهی و سرچاهی ، مته های حفاری (صخره ای، الماسه، مغزه گیری) ، لوله های جداری، مغزی، حفاری و جریانی ، ماشین آلات دوار(توربین، کمپرسور و پمپ) ، الکتروموتورهای ضد انفجار و دور متغیر، فولادهای آلیاژی (CRYOGENICS) ، ابزارهای اندازه گیری در حفاری و پیگ های هوشمند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از یکشنبه ۱۶ اردیبهشت به مدت چهار روز در نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان بازدید کنندگان خواهد بود.



مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر