/
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

مردم بوشهر چشم انتظار حمایت های صنعت نفت کشور/استفاده زنگنه از مدیران جوان امیدوارکننده است

خدری عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد همان طور که دولت ها به ظرفیت های استان بوشهر به صورت ملی نگاه می کنند صنعت نفت کشور هم باید به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال مردم این استان عمل کند.
کد خبر : ۶۶۶۶

نبض نفت-عبدالحمید خدری عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نبض نفت با اشاره به اینکه در بحث کیفیت و کمیت بنزین برنامه های خوبی از زمان آقای زنگنه انجام شده گفت: در برنامه ششم توسعه کشور بحث سرمایه گذاری های داخلی و خارجی به گونه ای است که انتظار داریم در پالایشگاه ها به خودکفایی برسیم. در بحث کیفیت بنزین در صورت راه اندازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تمام هم و غم ما این است که تا پایان سال این پروژه به بهره برداری برسد.

خدری در ادامه اظهار داشت: اگر اکنون ما روزانه 28 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو4 داریم، با به بهره برداری رسیدن پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس می توانیم به یک حد بسیار خوبی برسیم که انشاالله در بسیاری از استان ها بنزین تولید داخل عرضه شود. وی تصریح کرد: قطعا با برنامه ریزی های دقیق و با استفاده از ظرفیت هایی که در وزارت نفت وجود دارد و مدیران با تجربه ای که داریم، چشم انداز ما این است که علاوه بر خودکفایی و تغییر در کیفیت از صادرکننده های بنزین باشیم. ما امید داریم که این مهم اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا در کشور از ظرفیت بخش های خصوصی به درستی استفاده نمی شود گفت: برآورد من این است که در زمینه نفت و گاز اگر به شرکت های خصوصی اعتماد کنیم می توانیم خیلی موفق باشیم. به نظر من تاکنون آنطور که باید و شاید نتوانسته ایم گام برداریم. امیدوار هستیم با آن مواردی که در برنامه ششم تعیین کرده ایم بتوانیم با اعتماد بیشتر به شرکت های خصوصی و ظرفیت هایی که دارند در بحث ارتقا و توسعه در میادین نفتی تحول مناسبی ایجاد کنیم.

خدری تاکید کرد که با شرایط موجود و عملکرد مهندس زنگنه به عنوان وزیر نفت به آینده صنعت نفت کشور امیدوار است. وی در این خصوص گفت: با برنامه ریزی هایی که آقای زنگنه انجام داده از مدیران جوان استفاده کرده است مدیرانی که تحولگرا هستند و با انگیزه کار می کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص آلودگی های گاز فلر در استان بوشهر گفت: با توجه به جلسات متعددی که با آقای زنگنه داشتیم، دغدغه هایمان را در بحث فلرها در عسلویه که دغدغه های مردم آن منطقه است مطرح کردیم. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در آینده در بحث فلرها گام هایی برداشته شود. در جزیره خارک هم همین مشکل را داریم و امیدواریم روزی شاهد باشیم که این فلرها این گونه نسوزد و بتوانیم به یک هوای پاک برسیم. خدری در ادامه افزود: در دنیا صنعت هیچ تفاوت و تمایزی با محیط زیست و آلوده کردن محیط زیست ندارد و امیدوارم ما هم بتوانیم با تکنولوژی هایی که در جهان مرسوم است به این مهم دست یابیم.

خدری در خصوص عملکرد دکتر روحانی در بحث های زیست محیطی صنعت نفت گفت: متاسفانه انتقادی که به این دولت و دولت های گذشته داریم این است که تمام دولت ها به استان بوشهر فرا استانی نگاه می کنند و ظرفیت ملی استان بوشهر در همه دولت ها دیده شده است. متاسفانه به ظرفیت های استانی و ماهیت استان نگاه نکرده اند و این موضوع باعث شده که دغدغه هایی ایجاد شود. قطعا اگر رشد صنعت، معادن و ذخایر در کنار رشد رفاه، آسایش و مسائل اجتماعی مردم نباشد در آینده مشکلاتی را ایجاد می کند. نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما بارها این مشکلات را در نطق رسمی و مراجعه حضوری با ریاست جمهوری و معاون اول وی داشته ایم. حرف ما این است همانطور که به ظرفیت های استان بوشهر به چشم ملی نگاه می کنند به خود استان هم نگاه کنند. لازم است مسئولیت های اجتماعی که نفت در مقابل مردم دارد به خوبی ادا شود تا هم رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد و هم بتوانیم این صنعت را در این استان پایدار نگه داریم.

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر