/
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

نماینده زابل: چرا در رابطه با حقابه ایران از هیرمند اقدام جدی به عمل نیامده است؟

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: امسال 98 آب زراعی سیستان کاهش یافته و کشاورزان علاوه بر این که هیچ محصولی برداشت نکرده‌اند بلکه همه چیز خود را از دست داده و در این جا همه چیز سوخته و خاکستر شده و بر باد رفته است.
کد خبر : ۶۷۲۶

نبض نفت - حبیب‌الله دهمرده در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس خطاب به محمد جواد ظریف پرسید: چرا تاکنون در رابطه با حقابه ایران از رودخانه هیرمند از افغانستان اقدام جدی و لازم به عمل نیامده است؟

وی ادامه داد: سیستان در گذشته جزو انبار آسیا به شمار می‌رفته و مردم این منطقه در طول تاریخ دارای افتخارات فراوانی بوده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود اقدامات خوب نظام جمهوری اسلامی اما متاسفانه به دلیل عدم مدیریت فرصت‌ها، امروز با سرنوشت نامطلوبی روبررو هستیم. استمرار بیش از دو دهه خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان وضعیت معیشتی مرزنشینان را در وضعیت بسیار نامناسبی قرار داده است.

وی در جلسه سوال از وزیر امور خارجه از هیات رئیسه مجلس خواست مستندی از وضعیت کشاورزی و زندگی مردم در استان سیستان و بلوچستان از نمایشگرهای مجلس پخش شود. در این مستند  وضعیت نامطلوب تنفس مردم، اوضاع نامناسب کشاورزی و آب شرب وآب زراعی مردم ، دریاچه هامون و خشکسالی و تاثیر  آن  بر زندگی بومیان منطقه به تصویر کشیده شد.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر