/
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

صد درصد کالاهای مصرفی ما داخلی است

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: ما به طور کلی سعی کردیم که سال گذشته طی دو برنامه 6 ماهه تولید داشته باشیم که بیش از صد درصد نیز از تعهد جلوتر بوده‌ایم.
کد خبر : ۶۷۴۸

نبض نفت - هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در نشست حاشیه‌ای بیست و سومین نمایشگاه نفت اظهار داشت: ما دومین شرکت تولیدکننده بعد از کارون هستیم که بالغ بر ۶۳۰ هزار بشکه تولید نفت، حدود ۱۸ هزار بشکه MGL و ۱۰ هزار بشکه نفتا داریم.

وی اظهار کرد: گستره فعالیت این شرکت در چهار استان قرار دارد که عمده فعالیت‌های ما در کهگیلویه و بویراحمد و بخشی نیز در خوزستان و فارس است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه ما به عنوان گلوگاه نفت جنوب ایران مطرح هستیم تصریح کرد: کل نفت مناطق نفت‌خیز برای صادرات از خارج از تلمبه‌خانه گره عبور می‌کند.

وی یادآور شد: ما به طور کلی سعی‌کردیم که سال گذشته طی دو برنامه ۶ ماهه تولید داشته باشیم که بیش از صد درصد نیز از تعهد جلوتر بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه طی سال ۹۶ نفت‌سوزی را به صفر رساندیم خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از آلایندگی محیط زیست همه تولید از طریق فرآورش سیار انجام گرفت.

وی با اشاره به مهار آتش‌سوزی چاه ۱۴۷ رگ سفید طی سال گذشته خاطرنشان کرد: این اقدام نیز ازجمله عملکردهای مثبت این شرکت طی سال ۹۶ بوده است.

وی با اشاره به برنامه افزایش تولید تصریح کرد: به صورت متمرکز ۲۷ مخزن در مناطق نفت‌خیز برای این هدف برنامه‌ریزی شده که چهار مخزن اصلی تابعه شرکت گچساران است که با هماهنگی وزارت نفت، شرکت نفت و مناطق نفتخیز جنوب انجام خواهد شد.

وی به خرید صد درصدی از شرکت‌های ایرانی جهت تامین کالای مورد نیاز و شرکت مطبوعش اشاره و اظهار داشت: تاکنون سه هزار و ۲۰۰ قلم کالا با هماهنگی تولیدکنندگان داخلی به نتیجه رسیده بخشی از طریق مهندسی معکوس انجام شده و البته بخش عمده‌ای از قطعات نیز از طرق تامین‌کنندگان وارد می‌شود.

وی درباره نوسازی تاسیسات نیز گفت: وقتی تاسیسات فرسوده می‌شوند مشکلات بیشتر می‌شوند اما ما سعی می‌کنیم که قبل از وقوع حادثه آنها را شناسایی و مشکل را برطرف کنیم.

منبع: ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر