/
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

زنان مدیران آب و غذا در خانه هستند

مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه زنان مدیران آب و غذا در خانه هستند، گفت: بایدموضوع آب مجازی را برای جامعه تعریف کنیم.
کد خبر : ۶۷۷۰

نبض نفت - محمد فاضلی در نشست طرح رد پای آب که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و فعالان این طرح در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد با تاکید بر اهمیت شبکه سازی در ارائه آموزشهای لازم برای اصلاح الگوی مصرف افزود: مهمترین ابزار شبکه سازی در کشور طی روزهای اخیر دچار اختلال شد و زمان زیادی طول می کشد تا دسترسی مجدد به مردم داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مساله مصرف بهینه آب باید راهکار عملی داشته باشیم و به مردم بگوییم چه کار می توانیم بکنیم. در حال حاضر جامعه پر است از اطلاعات غلط از میزان مصرف آب هندوانه تا تاثیرات لوازم کاهنده مصرف آب باورهای غلط به مردم تلقین شده است.

مشاور وزیر نیرو تاکید کرد: جو بی اعتمادی در کشور وجود دارد که هرچه دولت می گوید مردم باور نمی کنند و در مقابل آن موضع گیری دارند و همین بی اعتمادی سب کم تاثیر شدن تبلیغات در جهت مصرف بهینه آب هم شده است. برای از بین بردن این جو بی اعتمادی در حوزه آب باید از سلبریتی های آب استفاده کنیم. سلبریتی آب کسی است که عمر خود را در موضوع اب گذاشته است و مردم به او اعتماد دارند. وقتی محسن رنانی با دبه آب در تلوزیون حاضر می شود و توضیحاتی می دهد، مردم به او اعتماد دارند. کاوه مدنی یکی از سلبریتی های آب و متخصصان آب بود که نابودش کردیم و اگر می ماند می توانست موثر باشد.

فاضلی گفت: باید آب مجازی را برای مردم تعریف کنیم و اطلاعات غلط را بزداییم. اینکه می گویند ۹۰ درصد آب مصرفی کشور در بخش کشاورزی است باید روشن کنیم که آب کشاورزی با آب مصرفی تفاوت دارد و آب مصرفی است که جنبه امنیتی دارد.

وی اظهارکرد: زنان در واقع مدیران آب و غذا در خانه هستند و باید برای آنان وظیفه و حق تعیین کنیم. می توانیم از پوسترهای مجازی در منازل استفاده کنیم و مهارتهای مصرف بهینه آب از بستن کاهنذه گرفته تا پلاستیک مدرج و ممیز آب مجازی را ترویج کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر