/
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

بستر ورود بخش خصوصی به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: باید بپذیریم آنگونه که باید و به خوبی از ظرفیت‌های تولید انرژی کشور استفاده نکرده‌ایم و در هم‌ریختگی و بی‌برنامه‌گی در حوزه استفاده از ظرفیت‌های تولید انرژی کشور مشهود است.
کد خبر : ۶۸۰۵

نبض نفت - علی گلمرادی در خصوص جایگاه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، اظهار داشت: مبحث انرژی در دنیا یکی از موضوعات اساسی است که مورد توجه نهادهای سیاسی هر کشوری قرار دارد، توسعه هر کشوری نیز وابسطه به انرژی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید و مدیریت انرژی نقش بسزایی در موفقیت همه کشورها در حوزه‌های مختلف دارد، گفت: ما نیز کشوری هستیم که در حوزه‌های مختلف تولید انرژی توانمندی‌های خاص خود را داریم مانند انرژی‌های حاصل از تاسیسات برق آبی، سیکل ترکیبی، انرژی‌های تجدید‌پذیر و انرژی هسته‌ای.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید بپذیریم ما آنگونه که باید و به خوبی از ظرفیت‌های تولید انرژی کشور استفاده نکرده‌ایم، اضافه کرد: در هم‌ریختگی و بی‌برنامه‌گی در حوزه استفاده از ظرفیت‌های تولید انرژی کشور مشهود است.

رئیس کمیته نیروی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نوسانات و ناملایمتی‌ها در حوزه انرژی‌ها به دلایل مختلف به‌وجود می‌آید، عنوان کرد: از جمله مواردی که می‌تواند تولید انرژی برق از آب  را تحت تاثیر قراردهد کاهش میزان بارندگی و خشکسالی است.

دولت مکلف به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر شده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌های قابل توجه و فوق‌العاده‌ای در قیاس با سایر کشورهای که در این زمینه موفق هستند داریم، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده تا در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی ورود و بستر را فراهم کند تا سرمایه‌ها و تخصص‌های بخش خصوصی در این حوزه وارد و بخش قابل قابل توجهی را از انرژی کشور تامین کنند.

فرار سرمایه‌ بخش خصوصی  به دلیل  آماده نبودن بسترها

رئیس کمیته نیروی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اهداف استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در دولت تعریف شده اما با توجه به مراجعات زیاد سرمایه‌گذاران در این راستا شاهد بوده‌ایم که بستر به خوبی فراهم نشده است، ادامه داد: آماده نبودن بستر بعضا باعث فرار سرمایه‌ها و کم رغبتی کسانی است که دوست دارند در این حوزه فعالیت و سرمایه گذاری کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید در کمیسیون و کمیته نیرو فعالیت‌های خود را جدی‌تر و گسترده‌تر انجام دهیم و در جایگاه نظارتی برای اجرای اصولی که در برنامه ششم توسعه تعریف شده بتوانیم موثر عمل کنیم و نقش داشته باشیم تا این دغدغه مرتفع شود.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر