/
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

فروش انشعاب برق نباید درآمد عمومی دولت تلقی شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: وجوه دریافتی از متقاضیان بابت بهای انشعاب برق و نیرورسانی، حقوق عمومی است و درآمد نیست که به عنوان درآمد دولت تلقی شود لذا انتظار می‌رود در گردش مالی آن بازنگری صورت گیرد.
کد خبر : ۶۸۸۷

نبض نفت - حاجی‌رضا تیموری در بیست و سومین کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع برق اظهار کرد: شرکت های توزیع بنگاه های اقتصادی هستند لذا لازم است بهای انرژی و انشعاب بخشوده شده و عوارض دریافتی از مردم در وجه شرکت های توزیع پرداخت شود.

وی با بیان اینکه باید کم‌آبی و کمبود تولید برق را به فرصت تبدیل کنیم، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی و بکارگیری فناوری‌های نوین تلاش خواهیم کرد تا کاهش تلفات انرژی تک‌رقمی شود، پس باید به رویکرد مدیریت تقاضا و کاهش مصرف انرژی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران ادامه داد: با توجه به پربار بودن خطوط و پست‌های توزیع و فوق توزیع و فرسودگی شبکه‌ها و تأسیسات و تاب‌آوری پایین شبکه‌ها، لازم است جهت استهلاک‌گیری منابع مالی تأمین شوند. به گفته تیموری با توجه به استقلال شرکت‌های توزیع نیروی برق انتظار می‌رود به جای نگاه بودجه‌ای با نگاه عملکردی و در چارچوب مسئولیت‌های قانونی روابط مالی آنها تنظیم شود.

وی با بیان اینکه قریب دوسوم نیروی انسانی شرکت‌های توزیع برق از نیروهای خدماتی هستند، به لزوم چاره‌اندیشی ساماندهی نیروهای شرکتی اشاره کرد و گفت: تمرکز بیشتر بر کاهش خاموشی‌ها از طریق انجام تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده و استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند ما را به جلو حرکت دهد.

وی با اشاره به مزیت نقش شبکه‌های هوشمند انرژی، اظهار کرد: بی شک این موضوع می تواند در پیک‌سایی، کاهش زمان خاموشی‌ها، کاهش تلفات انرژی در شبکه‌های برق، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و جلوگیری از آلودگی محیط زیست تاثیر گذار باشد.

منبع: ایسنا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر