/
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

صرفه جویی 150 میلیون یورویی با داخلی سازی کمپرسورهای رفت و برگشتی

مدیرعامل شرکت تاپکو ارزش واردات کمپرسورهای رفت و برگشتی برای صنایع پالایشی و پتروشیمی را سالانه تا ۱۵۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: با بومی سازی تولید این تجهیزات در کشور، دیگر نیازی به واردات آنها و خروج ارز از کشور وجود ندارد.
کد خبر : ۶۸۹۲

نبض نفت - شهرام الوندی مدیرعامل تاپکو در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تجهیزات دوار به عنوان قلب صنایع پالایشی و پتروشیمی به شمار می روند که بومی سازی آنها در کشور آغاز شده است.

وی به همکاری با اتریش برای ساخت تجهیزات دوار اشاره کرد و گفت: در حال مشارکت با شرکت ال.ام.اف (LMF) برای داخلی سازی کمپرسورهای رفت و برگشتی هستیم.

الوندی در خصوص روند انتقال دانش ساخت این تجهیزات به کشور گفت: انتقال فناوری یک روند زمانبر است که قصد داریم آن را در مدت هفت سال نهایی کنیم، به طوری که در پایان مدت تعیین شده، کمپرسورهای رفت و برگشتی به طور کامل در داخل کشور تولید خواهد شد.

مدیرعامل تاپکو با بیان اینکه "این تجهیزات در همه طرح های پالایشگاهی و پتروشیمی کاربرد دارد"، گفت: ما انتظار داریم که شرایط برقراری رقابت منصفانه در مناقصات و طرح ها فراهم شود و فرصت رقابت برابر با تأمین کنندگان خارجی کالا، برای ما که تولیدکننده ایرانی هستیم فراهم شود.

وی ارزش واردات این تجهیزات را سالانه تا 150 میلیون یورو اعلام کرد و گفت: با بومی سازی تولید این تجهیزات در کشور، دیگر نیازی به واردات آنها و خروج ارز از کشور وجود ندارد.

الوندی با بیان اینکه "برای صادرات کمپرسورها به بازار عراق و پاکستان برنامه ریزی شده"، گفت: بازار عراق، بازاری بکر و تازه به شمار می رود و پاکستان نیز به دلیل شرایط مخازن نفت و گاز، برای استفاده از این تجهیزات مناسب است و بر اساس مذاکرات انجام شده، حداکثر تا 1.5 سال آینده صادرات به این کشورها را آغاز می کنیم.

منبع: تسنیم

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر