/
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

ایران، نفت بدون مشتری ندارد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از صادرات 800 میلیون بشکه نفت از پایانه خارک در سال ۹۶ خبر داد و گفت: ایران هیچ نفت روی آب و بدون مشتری ندارد.
کد خبر : ۷۰۸۶
به گزارش نبض نفت از وزارت نفت، میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران به طور میانگین به روزانه 2.6 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی رسیده است که حدود 40 درصد آن به مقصد کشورهای اروپایی و 60 درصد آسیا صادر می شود.

پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام، دغدغه هایی نسبت به کاهش صادرات نفت ایران مطرح شد که در این میان ادعا شده است برخی کشورهای اروپایی خرید نفت از ایران را کاهش خواهند داد.

اما بررسی نشان می دهد که هنوز، هیچ کاهش رسمی در صادرات نفت ایران رخ نداده و صادرات نفت کشور، طبق روال سابق ادامه دارد.

مسوولان صنعت نفت ایران نیز بارها اعلام کرده اند که در صورت همراهی کشورهای دیگر با تحریم های آمریکا، میزان کاهش صادرات نفت ایران قابل توجه نبوده و قابل جایگزینی با صادرات به سایر کشورهاست.

به گزارش روز دوشنبه وزارت نفت، سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از صادرات ۸۰۰ میلیون بشکه نفت از پایانه خارک در سال ۹۶ خبر داد.

وی با بیان اینکه توان عملیاتی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است، اظهار کرد: پارسال بارگیری همزمان حدود هشت میلیون بشکه نفت از هشت پهلوگاه و ۲ عملیات کشتی به کشتی با استاندارد و ایمنی کامل در پایانه نفتی خارک به طور همزمان انجام شد که یک رکورد است و اکنون آمادگی لازم برای افزایش این ظرفیت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: به جرات می‌توان گفت ایران هیچ نفت روی آب و بدون مشتری ندارد که این موضوع نشان‌دهنده توان امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران است.

موسوی با اشاره به انجام عملیات سوآپ در پایانه نفتی نکا تصریح کرد: تاکنون حدود ۷۲ نفتکش برای عملیات سوآپ در این پایانه سبز و مدرن پهلودهی شده است.

شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وجود مخالفت های جهانی با هرگونه تصمیم یکجانبه، از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 خارج شد.

پس از این اقدام غیرقانونی آمریکا، اتحادیه اروپا به همراه دیگر امضا کنندگان توافق برجام یعنی روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس دور تازه ای از رایزنی ها برای حفظ این توافق بین المللی را آغاز کردند؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده که اتحادیه اروپا به برجام پایبند می ماند.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر