/
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

کلنگ نمادین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران به زمین زده شد

در آخرین روز از هفته گرامیداشت شهدای دولت، عملیات اجرایی مجتمع صنایع پتروشیمی شهرستان مرزی دهلران آغاز شد.
کد خبر : ۷۲۴

نبض نفت-استاندار ایلام در آیین کلنگ زنی این مجتمع پتروشیمی میزان هزینه و سرمایه گذاری ان را بیش از 30 هزار میلیارد ریال عنوان و پیش بینی کرد: این مجتمع عظیم ظرف سه سال تکمیل و افتتاح شود.

محمدرضا مروارید با اشاره به مساله یافتن منابع مالی و سرمایه گذار این طرح گفت: با تاکید و پیگیری های دولت تدبیر و امید و همراهی وزیر نفت صندوق بازنشستگی نفت اقدام به سرمایه گذاری در طرح پتروشیمی دهلران کرد.

وی با اشاره به تخصیص 545 میلیون دلار اعتبار ان جی ال از صندوق توسعه ملی افزود: روال کار و روند این طرح صنعتی روز به روز بهتر می شود.

نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی از مسئولان وزارت نفت برای توجه به پروژه های شهرستان دهلران تقدیر کرد و گفت: این طرح ها ضمن رونق اشتغال و اقتصاد منطقه موجب توسعه و پیشرفت بیش از پیش شهرستان و استان می شوند.

مجتمع صنایع پتروشیمی دهلران قرار است در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار در ۲۲ کیلومتری شهرستان دهلران ایجاد شود.

خوراک این مجتمع از پالایشگاه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ واقع در چشمه خوش تأمین و با خط لوله ای به طول ۴۵ کیلومتر دریافت می شود.

مجتمع صنایع پتروشیمی پس از بهره برداری نهایی سالانه بیش از 650 هزار تن محصول اتیلن، پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، سوخت کوره و بنزین پیرولیز تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه می کند.

** 40 پروژه در دهلران بهره برداری و کلنگ زنی شد

برنامه ها و آیین های آخرین روز هفته گرامی داشت دولت در شهرستان مرزی دهلران در 180کیلومتری جنوب ایلام با بهره برداری و کلنگ زنی از 40 پروژه ادامه یافت.

برای اجرای این پروژه ها در حوزه های آب و خاک، کشاورزی، اقتصادی، خدماتی، عمرانی، آموزشی و بهداشتی480 میلیارد ریالی هزینه شده است.

اجرای این طرح ها زمینه اشتغال یک هزار و 400 نفر در شهرستان فراهم می کند



منبع:خبرگزاری ایرنا

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر