/
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

تصمیم‌گیری ژاپنی ها در مورد کاهش خرید نفت ایران چند ماه طول می‌کشد

رئیس اتحادیه نفت ژاپن گفت، چند ماه طول می کشد تا پالایشگاه های ژاپنی در مورد سیاست خود در قبال خرید نفت از ایران پس از تحریم های جدید آمریکا تصمیم گیری کنند.
کد خبر : ۷۴۴۹

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، تاکاشی تسوکیوکا، رئیس اتحادیه نفت ژاپن گفت، چند ماه طول می کشد تا پالایشگاه های ژاپنی در مورد سیاست خود در قبال خرید نفت از ایران پس از تحریم های جدید آمریکا تصمیم گیری کنند.

وی که ریاست دومین شرکت بزرگ پالایشگاهی ژاپن یعنی ایدمیتسو کوسان را نیز بر عهده دارد گفت، پالایشگاه های ژاپنی در حال جمع آوری اطلاعات هستند و هنوز گفت وگویی با دولت ژاپن یا دولت آمریکا انجام نداده اند.

وی افزود، سیاست پالایشگاه ها در مورد کاهش خرید نفت از ایران احتمالا طی چند ماه آینده و پس از مدنظر قرار دادن واکنش های دیگر مشتریان نفت ایران از جمله چین، هند، کره جنوبی، فرانسه و ایتالیا اتخاذ خواهد شد.

این مقام ژاپنی اظهار داشت، با توجه به مهلت 180 روزه ای که برای کاهش خرید نفت از ایران تعیین شده، پالایشگاه های ژاپنی احتمالا باید تا ماه اوت در مورد کاهش خرید خود از ایران تصمیم گیری کنند. ماه اوت زمانی است که خریداران در مورد تعیین میزان خریدهای خود از ایران برای بارگیری در ماه اکتبر تصمیم گیری می کنند.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر