/
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

حکمی علیه وزیر نفت صادر نشده است/انحراف از قانون محرز است نه تخلف

نماینده مجلس، گفت: برخی رسانه‌ها از قول اینجانب مدعی صدور حکمی علیه وزیر نفت شده‌اند که این موضوع به هیچ‌وجه صحت ندارد.
کد خبر : ۷۵۵۴

نبض نفت - محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی ماده 70 قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت در سال 95، گفت: در زمان بررسی این لایحه مشخص شد که انحراف از قانون صورت گرفته و دیوان محاسبات نیز این مهم را تأیید کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ماده مذکور مقرر شده بود که 20 درصد از قیمت فروش گازوئیل به جز مصارف کشاورزی در وزارت راه و شهرسازی هزینه شود، افزود: منابع حاصل از فروش گازوئیل که در سال 95 عددی در حدود هزار و 154 میلیارد تومان بوده باید به تفکیک 50 درصد برای نگهداری راه ها و 50 درصد هم برای توسعه شبکه ریلی به وزارت راه و شهرسازی اختصاص می یافت.

انحراف از قانون مسجل شده است

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه با بررسی های انجام شده انحراف از قانون مسجل شده است، گفت: وزارت نفت همه منابع حاصل از فروش گازوئیل را به حساب خزانه واریز کرده است از این منظر تخلفی صورت نگرفته بلکه انحراف از قانون رخ داده است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت قبل از واریز منابع حاصل از فروش گازوئیل 20 درصد سهم مذکور را تفکیک نکرده که باید خزانه آن را به وزارت راه پرداخت کند، ادامه داد: موضوعی که اکنون مسجل شده این است که منابع مصوب شده برای وزارت راه و شهرسازی به این وزارتخانه نرسیده است.

حکمی علیه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی وقت صادر شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، از اعمال ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس در خصوص انحراف صورت گرفته از قانون در حوزه واریز 20 درصد منابع حاصل از فروش گازوئیل به وزارت راه خبر داد و گفت: دیوان محاسبات به عنوان انحراف از قانون از این موضوع یاد کرده از این رو پرونده ای برای آن در دیوان تشکیل شده و در نهایت حکمی علیه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی وقت صادر شده است.

رضایی ادامه داد: طبق پیگیری های صورت گرفته مقرر شد این پول مجدد به حساب وزارت راه وشهرسازی عودت شود.

وی با انتقاد از انتشار برخی اخبار منتسب به وی در خصوص اینکه در این پرونده حکمی علیه وزیر نفت صادر شده است، گفت: برخی رسانه ها از قول اینجانب مدعی صدور حکمی علیه وزیر نفت شده اند که این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد.

رضایی با بیان اینکه در خصوص انحراف صورت گرفته ریالی در جیب شخص خاصی نرفته و استفاده شخصی نشده است، گفت: طبق پیش بینی قانون گذار اجرای قانون صورت نگرفته که آن هم در حال اصلاح است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با پیگیری های کمیسیون عمران مجلس 20 درصد منابع حاصل از فروش نفت هر چه سریع تر به وزارت راه و شهرسازی عودت داده می شود.

منبع: خانه ملت

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر