/
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

طرح توسعه میدان شادگان در کمیته مشاورین مخازن بررسی شد

طرح توسعه مخازن آسماری و بنگستان میدان شادگان که قرار است بر اساس مدل قراردادی شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب توسعه یابد، در جلسه اخیر کمیته مشاورین مخازن شرکت ملی نفت ایران بررسی شد.
کد خبر : ۷۷۱۰

به گزارش نبض نفت از شرکت ملی نفت خیز جنوب،  معاونت بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری (نفت و گاز) برنامهریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه کمیته مشاورین مخازن با هدف بررسی طرح توسعه میدان شادگان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مدل اولیه پیشنهادی طرح توسعه میدان شادگان را مطابق مدل جدید قراردادی خود ارائه و از شرکتهای مختلف برای ارائه طرح‌های مطالعاتی دعوت کرد که از این بین، برنامه چهار شرکت گسترشانرژی پاسارگاد، تاتنفت روسیه، تنکو و زاروبژنفت در این نشست بررسی شد.

پس از بررسی مدلهای اولیه چهار شرکت، طرح نهایی توسعه این میدان که از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ارائه شده نیز بررسی شد.

میدان نفتی شادگان در جنوب غربی فروافتادگی دزفول و در حدود ٦٠ کیلومتری جنوب شرقی شهر اهواز قرار دارد که در سال ١٣۴٧ با حفر اولین چاه نفت، وجود نفت در سازند آسماری آن به اثبات رسید. این میدان از نظر ساختار زمین‌شناسی یک تاقدیس متقارن با ابعادی به طول ۲٣.۵ کیلومتر و عرض ٦.۵ کیلومتر در افق سازند آسماری و همسو با روند ساختمانی دیگر میدان‌های حوضه نفتی زاگرس (شمال غرب- جنوب شرقی) است.

 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر