/
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد

عملکرد مطلوب وزارت نفت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد وزارت نفت در بسیاری از حوزه‌ها از جمله مسئولیت‌های اجتماعی مطلوب بوده و دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز باید از این موضوع الگو بگیرند.
کد خبر : ۷۷۹۴

به گزارش نبض نفت - سلام امینی گفت: وزارت نفت همسو با توسعه صنعت نفت و گاز به مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه پیرامونی خود نیز ورود کرده و مشکلات و معضلاتی را که مردم بومی با آن روبه‌رو هستند برطرف کرده است، دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز باید از این موضوع الگو بگیرند.

وی افزود: با توجه به خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مذاکراتی که هم اکنون بین ایران و کشورهای اروپایی در جریان است، وزارت نفت وظیفه سنگینی به‌عهده داد، از این رو همه باید سعی کنیم موانع موجود را از سر راه این وزارتخانه برداریم، نه این‌که خود نیز چالش‌آفرینی کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که نبود برخی فناوری‌های روز صنعت نفت در ایران، اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌های این صنعت را با مشکل روبه‌رو می‌کند، تصریح کرد: وزارت نفت پس از امضای توافق برجام نسبت به جذب سرمایه برای این صنعت اقدام کرد، بسیاری از شرکت‌های خارجی علاقه‌مندی خود را برای سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران اعلام کردند، به نظر می‌رسد با وجود تهدید و فشارهای آمریکا، هم اکنون نیز کشورهای اروپایی خواهان حفظ سرمایه‌گذاری در این بخش هستند.

امینی با بیان این‌که تعارض منافع بین آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر موضوع سرمایه‌گذاری در ایران آشکار شده است، عنوان کرد: اروپایی‌ها خواهان سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز ایران هستند، آنها به این موضوع پی برده‌اند که ایران جزئی از بازار جهانی نفت است و به راحتی نمی‌توانند این کشور را نادیده بگیرند.

منبع:شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر