/
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

تغییر آرایش کمیسیون انرژی برای پویایی بیشتر

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نظارت پارلمانی بر حوزه نفت مهمتر از سیاستگذاری برای آن است، اهمیت تجدید نظر کمیسیون انرژی برای و جدید در امر نظارت در این حوزه را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر : ۷۹۵۹


علی گلمرادی نماینده ماهشهر، بندر امام خمینی، امیدیه و هندیجان در مجلس در گفتگو با نبض نفت درباره عملکرد دوساله کمیسوین انرژی مجلس گفت: همه کمیسیون های تخصصی مجلس بدلیل مشکلات عدیده ای که وجود دارد شاید نتوانسته باشند تمام و کمال نقش تکلیفی و وظیفه ای خود را در جایگاه نظاراتی انجام بدهند ما نیز از این وضعیت مستثنی نبوده ایم.
وی با بیان اینکه اتکا امور کشور به نفت آن هم به صورت خام فروشی خقیقت تلخی است که متاسفانه وجود دارد. باید بپذیریم همین حقیقت تلخ تقش کمیسیون انرژی در میان سایر کمیسیون ها را برجسته کرده خاطرنشان کرد:  این بدان معنی نیست که سایر کمیسیون ها جایگاه و منزلتی پایین تر دارند  اما به نوعی همه کمیسوین ها با توجه به اهمیت نفت متکی به نقش آفرینی این کمیسون و تشکیلات نفتی کشور هستند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآورشد: توانمندی این کمیسیون هستند و جایگاه این کمیسیون در سیاست گذاری و نظارت بر عملکرد وزارت نفت در ایجاد ارزش افزوده و ثروت آفرینی و در بحث مصارف اهمیت  ویژه دارد زیرا  می تواند کمک کند به اداره خوب کشور. بنابراین با توجه به حساسیت موجود امروز باید حساسیت در انتخابات کمیسیون انرژی  نیز شکل می گرفت.
وی تصریح کرد: در بخش هایی تغییرات محسوس و ملموس بود ما ترجیح دادیم از تجربه ریاست سال گذشته کما فی سابق استفاده کنیم اما در بحث نواب رئیسان تغییرات کاملی صورت گرفت به طوری که آقای امیری خامکانی و هاشمی  انتخاب شدند.
گلمرادی گفت:  آقای کرم پور و ساعدی به عنوان دبیر انتخاب شدند و سخنگوی کمیسیون هم آقای قره خانی منتخب اعضای کمیسوین بود.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از همین نخستین جلسه کمیسوین بتوانیم با بررسی دقیق مسائل روز بهترین تصمیمات کمیسیونی را داشته باشیم گفت: لازم است با توجه به شرایط فعلی کشور موضوعات انرژی با جدیت بیشتری دنبال شود  وکمیسیون با بهره گیری از ظرفیت ها حمایت خوبی از وزارت نفت داشته باشد تا به اهداف مورد نظر دستیابیم.
گلمرادی تاکید کرد: آنچه که باید باشد و مطلوب کمیسیون و شرایط خاص کشوردر این برهه زمانی است  و بنده فکر می کنم به خوبی انجام نشده است آن است که تقویت بعد نظارتی مجلس است؛ باید با رویکردی متفاوت نقش نظارتی را تقویت کرد.
وی اظهارداشت: علی رغم آنکه ما سیستم ارزیابی و ارزش یابی دقیقی برای بررسی فعالیت کمیسوین ها را نداریم اما کمیسیون انرژی متفاوت با دوره های گذشته سر کشی های مختلف از حوزه های نفتی داشت که این بسیار ارزشمند بود.
عضوکمیسون انرژی مجلس گفت: سر کشی از نقاط تاسیساتی ، شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه ها خیلی اثر داشت  چرا که علاوه برآنکه طی این بازدیدها شرکت ها و عوامل اجرایی هم متوجه شدند که باید پای کار باشند، بنابراین  ما باید بهتر از این باشیم و در جایگاه نظارتی قوی تر ظاهر شویم. امروز اولی تر از سیاست گذاری موضوع نظارتی اهمیت دارد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر